אחרי 20 שנה. ריאל אלופה
אחרי 20 שנה. ריאל אלופהצילום: רויטרס

יש בה משהו שאין באף אחת אחרת, בעונת הכדורסל האירופית. פעמים שאתה וקבוצתך נמצאים בשאול תחתיות ופעמים שאתה למעלה. אחרי קריירת האימון של דייויד בלאט שנסקה בזכות זכיה מקרית יש להודות, באליפות אירופה בעונה שעברה, אולי הפעם יגיע תורה של קריירת האימון של פאבלו לאסו מאמן ריאל מדריד.

ואולי בעצם לא. הרי פאבלו לאסו וריאל מדריד הם אולי הכי רחוקות מכל אלופות אירופה ב-4 השנים האחרונות. כישרונית בטירוף, עמוסה בשחקנים הטובים ביותר בכל עמדה ברחבי אירופה, עשירה לאין ערוך או בקיצור - הכי לא אנדרדוגית שאפשר.

לאסו, אמנם הצליח להביא את קבוצתו בכל שלוש השנים האחרונות לגמר היורוליג, אך בכל פעם מחדש הצליח לבעוט בדלי כשלכישלון סיבות רבות. פעם זוהי שיטת המשחק שלו, החילופים שהוא מגיע איתם מהבית, ובעיקר סף השבירה הנמוך שמקרין שוב ושוב לשחקניו שעל הפרקט. הפעם הייתה ידם של הספרדים על העליונה.

אמנם הפתיחה הייתה שייכת ליוונים שירדו לאחר 10 דקות של משחק ביתרון 19:15, אך הרבע השני של הספרדים העלים את היוונים ההמומים, כשהקבוצה ממדריד המקומית מנצחת אותו בתוצאה החד צדדית - 9:20, ו-28:35 במחצית.

היוונים סירבו להרים ידיים ואף הצליחו להפוך את התוצאה, אך הפעם לאסו נשאר עם השחקנים הטובים ביותר על הפרקט ואלה גמלו לו על כך עם יתרון 46:53 בסוף הרבע השלישי.

ברבע האחרון היתרון הספרדי רק הלך וגדל עד שהיוונים התייאשו כבר מלרדוף אחרי הספרדים. בסיום, 59:78 לריאל מדריד שזוכה סוף כל סוף בתואר אירופי אחרי 20 שנה.