צעדת אביתר
צעדת אביתרצילום: מועצת שומרון

מאות תושבים השתתפו אמש (ראשון) ב"צעדת אביתר" בין היישוב תפוח למאחז אביתר לזכרו של אביתר בורובסקי הי"ד, שנרצח בצומת תפוח לפני שנתיים.

לאחר הצעדה, התקיים פסטיבל עפיפונים מקום שבא להמחיש את דרכו העדינה והמיוחדת של אביתר. לפני שנהרג, בורובסקי תכנן להפעיל את ילדי השומרון בצומת תפוח בפעילות תיאטראלית הממחישה את הניצחון והגבורה בקרב לשחרור ירושלים אך הוא נרצח בעיצומן של ההכנות למופע.

בעקבות הרצח, המועצה האזורית שומרון והיישוב תפוח החליטו לקיים צעדה לזכרו באותו תאריך בו תכנן אביתר לקיים את מופע הניצחון והגבורה.

ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה ציין "מתפקידנו לזכור ולפעול לזכרו של אביתר בורובסקי הי"ד, אשר נהרג באכזריות בצומת תפוח על ידי בן עוולה. אין תשובה הולמת יותר לאבדה הקשה מאשר הקמת נקודת אחיזה חדשה בשומרון. אנחנו ממתפללים כי צחוקם של הילדים שנשמע היום במקום רק יגבר ויהפוך לצליל קבע, לזכר דמותו של אביתר".

הרב שמעון רוזנצויג רב היישוב תפוח פתח את האירוע ואמר, כי "היום ליווינו למנוחות את הרב משה לוינגר זכר צדיק לברכה, אשר חלק גדול ממה שנעשה ביהודה ושומרון בא מכוחו ומכוח כוחו. הפעם האחרונה שפגשנו אותו בשומרון היתה פה בהקשר של ההתיישבות של אביתר, יחד עם בני נוער מכל הארץ".

לדבריו, "אין יום מתאים ומכבד את זכרו של הרב לוינגר מהיום הזה. ביום החגיגי הזה, כשרואים ילדים שמחים ומשחקים, מרימים את כולנו לגובה ונזכרים בגובה בו אנחנו ראויים להיות. אנחנו מתפללים לכך שהעפיפונים אלו יהיו חלק מיצירה, בנייה והתיישבות במקום ובשנים הבאות נבוא לכאן ליישוב שפורח וגדל".

מ"מ ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן אמר למשתתפי הצעדה, כי  "בעזרת ה', כאן יקום יישוב חדש בין תפוח למגדלים. כאן יקום יישוב לזכרו של אביתר בורובסקי. דקווא ביום ירושלים שהוא גם יום שחרור השומרון, אנחנו מגיעים לכאן, נהנים כאן, לא צועקים ולא בוכים. אנו שמחים, מטיילים וצועדים ברחבי ארצנו היפה והקדושה ואנחנו בעזרת ה' נמשיך את הניצחון הגדול של ששת הימים שהיה ניצחון צבאי. ששת הימים לא נגמר, צריך להמשיך לניצחון התיישבותי ואין מקום מתאים יותר מ'אביתר' כדי לציין זאת. בשנה הבאה באביתר הבנויה".