אוהדי בית"ר. כמעט ועלו ביוקר לקבוצה הירושלמית
אוהדי בית"ר. כמעט ועלו ביוקר לקבוצה הירושלמיתצילום: פלאש 90

הפחתת נקודה אחת ממאזנם, הפחתת שתי נקודות על תנאי עד סיום העונה הבאה וסגירת היציע המזרחי למשחק הקרוב מול מכבי ת"א. זהו עונשם הסופי של מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים, שפסק היום בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל.

למעשה בית הדין העליון קיבל חלקית את ערעור הירושלמים בדבר ענישה מידתית וחסרת פורפורציות, אך עם זאת הזהירו הדיינים כי אם התנהגות האוהדים הירושלמים תחזור בשנית, עונשם יהיה חמור מאוד ולא יתקבלו תחינות ובקשות בנושא.

העמדת הקבוצה הירושלמית לדין הגיעה לאחר קריאות "מחבל" מכיוונם של אוהדי הקבוצה לעברו של אחמד אעבד, שחקנה המוסלמי של קריית שמונה לאחר שזה כבש במשחק בין שתי הקבוצות והתגרה בקהל המקומי תוך שסימן בידו תנועות שתיקה לעבר הקהל הירושלמי.

בבית"ר קיבלו בצורה קשה את העונש המקורי בדבר הפחתת שתי נקודות ממאזן הקבוצה, לאחר שהפחתה זו דינה אי הופעת הקבוצה הירושלמית בליגה האירופית בעונה הבאה, בשל מספר נקודות זהה למכבי חיפה.

הירושלמים טענו כי בית הדין פועל ביד קשה ואינה שווה מולם לעומת קבוצות ליגת העל האחרות, וכאמור היום בית הדין פסק לטובת הירושלמים כשממאזנם הופחתה נקודה אחת בפועל ושתיים על תנאי.

כעת הכל תלוי בשחקני הקבוצה הירושלמים. אם ינצחו הערב (שני) את מכבי פתח תקווה, יחזרו הם אל המקום הרביעי המוביל לאירופה בסיום העונה הקרבה ובאה. 

מעבר להכנסות הצפויות מהשתתפות במפעל האירופי, ההשלכות עבור הירושלמים אם אכן יסיימו את העונה במקום הרביעי יהיו הישארות של אלי טביב בעלי הקבוצה והשקעתו בה.