תושבי בית אל יצאו להפגין

עשרות מתושבי בית אל שבבנימין הפגינו אחר הצהריים (שני) בכניסה ליישוב במחאה על הכוונה לפתוח כביש חדש לערבים מהכפר ביתין הסמוך.

לטענת התושבים, הכביש החדש שצפוי להיפתח בקרוב מהווה מפגע ביטחוני ותעבורתי עבור תושבי בית אל בשל העובדה שהכביש נסלל סמוך מאוד לכניסה ליישובם, וזו הדרך היחידה המובילה אל היישוב וממנו.

ראש מועצת בית אל, שי אלון, אמר במהלך ההפגנה כי "בית אל הפכה למובלעת והפעם איננו עוברים לסדר היום. פנינו לשר הביטחון, לשר התחבורה וראש המנהל האזרחי והבהרנו כי זה קו אדום שאיננו חוצים אותו".

אלון הבהיר כי זו רק ההתחלה וכי בפעם הבאה הם יחסמו את הכביש, "יש לשמר כוחות כי יש לנו דרך ארוכה. אנחנו לא דורשים רק את סגירת הציר החדש, אלא דורשים את פתיחת ציר ולרשטיין, פתיחת כביש 60 הישן ולחיות חיים נורמלים".

אחד מהתושבים אמר כי "מאז שניצן אלון הגיע להיות מפקד פיקוד מרכז, אפשר לראות את זה בצורה שיטתית - כל יום נפתח להם ציר אחר ולנו סוגרים צירים. התושבים עומדים שעות בפקקים בתוך המון ערבי - כולל נשים עם תינוקות".

דוברת המועצה המקומית בית אל, יעל בן ישר, הסבירה כי הישוב רואה בפתיחת הכביש סכנה ביטחונית ותעבורתית, "זו דרך היציאה היחידה שלנו מהישוב והציר ייחסם מעומס. המחבלים יכולים לעשות פיגוע ולברוח. המדינה דואגת שהפלסטינים יוכלו לנסוע בכבישים אבל לא דואגים שגם אנחנו נוכל לנסוע".