נתנאל טוויטו, חבר מועצת נצרת עילית מטעם סיעת "הבית בנצרת עילית", ישמש כממלא מקום ראש העיר. לאחר שראש העיר שמעון גפסו, הודיע על יציאה לחופשה עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

ההחלטה על צאתו של גפסו לחופשה התקבלה בפגישה בין היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לבאי כוחו של גפסו.

על מנת לודא שטויטו ימלא את מקומו של גפסו גובשה בנצרת עילית קואליציה חדשה, אשר לראשונה מאז בחירתו של גפסו לראש העיר כוללת את הסיעה הערבית "דו קיום".

בדף הפייסבוק שלו דחה הערב (שלישי) גפסו את הטענות נגד צירוף הסיעה הערבית לקואליציה והענקת תפקיד "סגן ראש העיר בתואר" לאחד מחבריה.

גפסו ציין, כי "לאחר קבלת תוצאות ההצבעה, יצאו חברי האופוזיציה במתקפה כנגדי, על כך שלדבריהם 'מכרתי את העיר לערבים'. ההפחדות לדעתם יקדמו אותם בדעת הקהל, ויציגו את הפוטש הכושל שלהם כפעולה הירואית של הקרבה מתוך אידיאולוגיה".

לדבריו, "דברים אלה הם צביעות של עסקנים פוליטיים פתלתלים, שמה שכואב להם באמת זה לא שילוב הערבים, אלא אובדן השכר לעצמם".

"לכל מי שדואג, אם יש כאלה, אין ספק שאמשיך לפעול למען שמירה וחיזוק הצביון היהודי של נצרת עילית", הדגיש גפסו, "'נצרת עילית יהודית לנצח' היא לא רק סיסמא, אלא מוטו של פעילותי ביום-יום. אך לצד זה הדגשתי תמיד שלאזרחינו הערבים יש מלוא הזכויות, החוקיות והמוסריות, לחיים טובים ושירותים עירוניים מהדרגה הגבוהה ביותר, וחברי המועצה הערבים, שהם אנשים איכותיים, נבונים וישרים, זכאים להיות שותפים בנעשה בעיר".