אזיקים
אזיקיםThinkstock

במסגרת החקירה המכונה "פרשה 512", עצרה יחידת 443 אתמול חשוד נוסף בחשד לביצוע עבירות של חברות בארגון פשיעה, ובמסגרת זו מעורבות לכאורה בפרשיות ייבוא וסחר בסמים חובקות עולם בהיקפים גדולים בין השנים 2003-2006 וכן חשד לביצוע עבירות הלבנת הון ומס.

כמו כן עצרה היחידה אתמול שני חשודים בגין חשד אחר הנחקר במסגרת הפרשה שפרטיה יותרו לפרסום בכפוף לצו איסור הפרסום לכשיוגשו לבית המשפט בקשות הארכת המעצר מחר. 

יצוין כי החשודים יובאו לדיון בהארכת מעצרם הבוקר בבית משפט השלום בראשל״צ.

נזכיר כי בית המשפט השלום האריך אתמול ב-15 ימים את מעצרם של 5 חשודים וב- 13 ימים את מעצרם של 14 חשודים להם מיוחס חשד לכך שבהיותם פעילים בארגון פשיעה קשרו קשר לרצוח את זאב רוזנשטיין בגני התערוכה בתל אביב באמצעות רכב תופת ביום 30.6.03 וכן ברחוב יהודה הלוי בתל אביב בתאריך 11.12.03 - אירוע בו נרצחו שלושה אזרחים חפים מפשע.

לחלק מהחשודים מיוחס חשד לביצוע רצח מיכה בן הרוש הנעדר משנת 2005. כמו כן האריך בית המשפט לתקופות של בין 7-13 ימים את מעצרם של 20 חשודים וביומיים את מעצרם של שני חשודים בגין חשד לביצוע עבירות של חברות בארגון פשיעה ובמסגרת זו מעורבות לכאורה בפרשיות ייבוא וסחר בסמים חובקות עולם בהיקפים גדולים בין השנים 2003-2006 וכן חשד לביצוע עבירות הלבנת הון ומס.

בית המשפט הותיר על כנו עד יום 9.6.15 את איסור פרסומם של כל פרט מפרטי החקירה למעט מה שהותר עד כה והפרטים הנ״ל, כך שתוכן הבקשה לצו, כל פרט מפרטי החקירה וכל פרט העלול לזהות חשודים, מעורבים ועדים למעט מה שהותר עודם אסורים בפרסום.

נזכיר כי ביום שני הותר לפרסום כי בתום חקירה סמויה ממושכת ומסועפת, חובקת עולם, שמנהלת להב 433 יאחב"ל בשת"פ עם ימ"ר תל אביב וגורמי אגף החקירות והמודיעין ובליווי פרקליטות ת"א ומרכז, פשטו כוחות רבים של להב 433 בשת"פ עם ימ"ר תל אביב ובסיוע כוחות נוספים, על בתיהם של עשרות חשודים ומעורבים ברחבי הארץ, חלקם מזוהים עם פעילות ארגוני פשיעה, החשודים בביצוע שורת עבירות אלימות, סמים ועוד. הכוחות ערכו חיפושים בבתי החשודים ועיכבו כ-50 לחקירה. במסגרת הפעילות נתפסו כל רכב, נכסים וחשבונות בנק לצורך בקשות חילוט בהיקף המוערך בעשרות מיליוני שקלים. 42 מהחשודים הבאו הבוקר לדיון בבקשה להארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשל"צ.

"החקירה בראשיתה ובשלב זה מטבע הדברים לא ניתן למסור פרטים נוספים", מדגישים בדוברות המשטרה.