ערוצי התקשורת בשיתוף מחנה השמאל מנסים בשעות האחרונות לטרפד את מינויו של שלמה פילבר לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת.

פילבר הוא בנו של הרב יעקב פילבר, שימש מנהל לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו בתקופת כהונתו הראשונה, כמנכ"ל מועצת יש"ע, היה מזכיר דירקטוריון רכבת ישראל ובתפקידים רבים נוספים.

חבר הכנסת איתן כבל פנה הבוקר (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בבקשה שיבדוק את המינוי ואף איים כי אם העניין לא ייבדק בכוונתו לפנות לבג"ץ.

הפנייה של כבל באה בעקבות כתבה בעיתון "כלכליסט" על כך שפילבר היה חתום על מאמר שבו האשים בעקיפין את השב"כ ברצח יצחק רבין.

במאמר שפרסם פילבר בעיתון "נקודה" תחת הכותרת "כדורי סרק", חודש לאחר רצח יצחק רבין טען כי השב"כ באמצעות אבישי רביב הדיח את יגאל עמיר לבצע את הרצח, והיה אמור לציידו בלא ידיעתו בכדורי סרק.

"תיאוריית כדורי הסרק מציעה מענה אפשרי לכל השאלות. היא אומרת שהרצח היה בעצם תאונת עבודה של השב"כ. היא מניחה שהשב"כ ידע הכול מראש: מי המתנקש, מתי תהיה ההתנקשות, ואיפה תהיה. התוכנית היתה לשתול באקדחו, ללא ידיעתו, כדורי סרק, ולהניח לו להגיע ממש עד לביצוע, לפתוח באש, ואז להיתפס על חם...".

פילבר: דרכי היא דרך של אחדות העם ומאבק עיקש באלימות

פילבר עצמו הגיב הבוקר למתקפה נגדו בעמוד הפייסבוק האישי שלו, "ידידיי, על פי רוב אני נוהג להתעלם ממתקפות תקשורתיות נגדי. מאז ומעולם העדפתי לעסוק בעשייה ולא בהצטדקות, בעבודה למען עם ישראל - ולא בתגובות לעיתונות. אך הפרסום האחרון שהעלה מן האוב מאמר שפורסם לפני 20 שנה, אינו אלא ניסיון נואש נוסף להטיל רפש בראש הממשלה בנימין נתניהו, במפלגת הליכוד שזכתה להישג כביר לו הייתי שותף בבחירות האחרונות, בציבור הציוני-דתי ובמחנה הלאומי בישראל. 

מי שטרח לחטט בארכיון כנראה פספס את הדברים שאמרתי לעיתון ”הארץ“, יומיים לאחר הרצח המזעזע של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז“ל. 'מלבד לריבונו של עולם, אין לאיש זכות ויכולת לקחת חיים של אדם', אמרתי אז, 'כל יהודי נשפט על פי חובותיו וזכויותיו. אצל יצחק רבין היה ברור כי הזכויות מכריעות'.

בימים הכואבים שלאחר הרצח הנורא, שתוצאותיו ההרסניות כואבות לי עד לעצם היום הזה, אמרתי: 'רצינו להחזיק בארץ ולהישאר דבוקים עם העם. שני עשורים של מאבק עיקש, נחוש ומסור הוקדשו לכך. במוצאי שבת לא ניצחנו, הפסדנו. הפסידו תושבי יש“ע, הפסידה המדינה והפסדנו העם כולנו. בשנה האחרונה הולכת הארץ ונשמטת מאיתנו, ובעקבות כדורי הרוצח הולך גם העם ומתפורר'. 

'הכאב הוא של כולנו', אמרתי אז ואני אומר גם היום, 'אוהדים ויריבים, שמאל וימין, דתיים וחילונים. הסכנה גם היא של כולנו. בדרך הזו אין מנצחים, כולנו מפסידים. ברור לי שאמשיך לחנך את ילדיי לשאוף לאותה מטרה, אך לא ברור לי אם הדרכים למימושה יהיו אחרות'. 

לאורך עשרות שנות פעילותי הציבורית פגשתי לא מעט ראשי ממשלות, שרים, נבחרי ציבור, אנשי מערכת הביטחון ולא מעט עיתונאים. כולם ללא יוצא מן הכלל יכולים להעיד שהדרך שלי היא דרך של אחדות העם ומאבק עיקש באלימות. האלימות פסולה וכל שימוש בה מכרסם ביסודות הדמוקרטיה - זו הייתה עמדתי העיקשת לכל אורך שנות חיי ושום עיתון בעל אינטרסים כאלה או אחרים לא ישנה את דרכי ואמונתי שהנחלתי לילדיי כבר לפני 20 שנה", תגובת פילבר.