אוהדי באר שבע. יחגגו הערב?
אוהדי באר שבע. יחגגו הערב?צילום: פלאש 90

טורניר גביע המדינה בכדורגל לעונת 2014/15 יגיע הערב (רביעי) לסיומו, עם משחק הגמר בין מכבי תל אביב האלופה, להפועל באר שבע באצטדיון סמי עופר שבחיפה.

אמנם שתי הקבוצות הבטיחו לעצמן הופעה בטורניר אירופי בעונה הבאה, ועדיין כולם צריכים את הגביע הערב.

מכבי תל אביב רוצה להשיג טרבל היסטורי וראשון למועדון הוותיק, באר שבע רוצה לפחות תואר אחד בעונה שהתחילה בקול תרועה רמה והביאה להוצאות כלכליות רבות, ועשויה להיגמר במפח נפש אחד גדול.

גם שני המאמנים חייבים את הזכיה בתואר הערב. מאמן מכבי, פאקו, רוצה להשאיר עוד חותם עם טרבל היסטורי, כזה שאולי יעזור לו להשיג חוזה לעונה נוספת במועדון מתל אביב. אלישע לוי, שכבר נודע לו כי לא יזכה לעונה נוספת בקבוצה מהנגב, רוצה גביע ניחומים והישג לא קטן בעונה שהציפיות היו גדולות גם עליו.

גם שחקני שתי הקבוצות רוצים את הגביע הערב. אליניב ברדה חזר לפני שנתיים במיוחד מבלגיה לקבוצת נעוריו בכדי לזכות בתואר כלשהו, דבר שעוד לא עלה בידו לעשות. ארבעה משחקני מכבי ת"א רוצים את התואר בכדי להשיג טרבל שני בשתי קבוצות שונות, ומאור מליקסון ועדן בן בסט ירצו את הגביע בכדי לסיים עונה רעה עם טעם מתוק.

אז מי תזכה בו? אמנם מכבי מגיעה בכושר טוב, מומנטום נהדר ורגועה אחרי זכיה באליפות המדינה. אבל באר שבע מגיעה כמו חיה פצועה, אחרי פרשת החתמת המאמן של היריבה מקריית שמונה והזעזוע של הקבוצה, ואסור יהיה לזלזל בה.

משחק הגמר הערב בין השתיים יהיה שחזור גמר גביע המדינה בכדורגל של עונת 1997. אז, ג'ובאני רוסו, אחד הזרים הטובים בתולדות הליגה הישראלית, כבש שער מרהיב בדקה ה-40 עם מספרת והדרום חגג תואר היסטורי והיסטרי. אגב, גם אז, עוד לפני משחק הגמר, נודע כי מאמן הדרומיים, אלי גוטמן, לא ימשיך לעונה שלאחר מכן. האם זה יקרה גם הערב?