מחלבה
מחלבהצילום: אלדד מאסטרו

המרחב הכפרי של יערות בן שמן לובש חג. פסטיבל 'חגיגה בלבן בחבל מודיעין' מתקיים זו השנה הרביעית ומציע מגוון נופים קסומים במרכז הארץ, באווירה כפרית שקטה ומאפשר למשפחות ליהנות מחיבור אמיתי לטבע ולאדמה.

כל אתרי התיירות באזור יציעו מגוון חוויות חקלאיות ברוח החג ועונת הקציר, מאות בקבוקי יין ייפתחו ביקבים לטעימות, גבינות משובחות יוגשו במחלבות וילדים והוריהם יוזמנו להשתתף בחוויות של קציר חיטים, רעיית צאן, גז, הכנת פיתות, טחינת גרעיני חיטה ושלל חוויות חקלאיות. זאת לצד אירועי מוסיקה, טיולים מודרכים, טיולי אופניים חינם ביער בן שמן, ירידי אמנות וטעם, סנפלינג ואומגה, סדנאות של מלאכות קדומות ועוד.

בכל אחד מהאתרים מזומנת למטיילים גם חוויה של היכרות אישית עם האנשים שמאחורי האתר –המארחים יפרשו את סיפורי חיים מרתק שיוסיפו צבע ועניין לבילוי, תחת הכותרת "הפנים מאחורי התיירות בחבל מודיעין".

בפארק נאות קדומים ייערכו סיור קציר חגיגי למשפחות, וסיורים מרתקים למבוגרים המשלבים טבע, היסטוריה ואוכל בהדרכת שלוש מהנשים אשר קשרו את גורלן בשמורת נאות קדומים, ומצאו בה שילוב בלתי אמצעי בין הלימוד התיאורטי לבין הטבע. בפארק הקופים יתקיים ג'ימבורי ענק, הופעה של להקת אפריקנה ושיחה אישית עם מנהלת הפארק על מקום הקופים בחייה.

יקב נטוף ויקב גינתון ישתפו בסדנאות טעימות יין מיוחדות ויספרו על הקשר בין אופי הבעלים לטעם היין שנוצר, הגבן של מחלבת מרקוביץ ישתף כיצד הגיע לעולם הכנת הגבינות ומהי הגבינה המושלמת בעיניו, בחוות החקלאיות חוות גלעד וחוות אלאדין, וכן בכפר חשמונאי, משק חי ובית האיכר יציעו בין היתר מפגשים עם החיטה ותנובתה, עם בעלי החיים המניבים חלב ושלל פעילויות נוספות ברוח החג.אמני ובשלני החבל מעשירים את הפסטיבל עם מגוון רחב של סדנאות יצירה וטעם לכל המשפחה או למבוגרים בלבד ועוד...

פרטים מלאים ורכישת כרטיסים לפעילויות: עמותת תיירות חבל מודיעין –www.thm.org.il