שר הביטחון משה יעלון בטקס התייחדות לחללי הנח"ל
שר הביטחון משה יעלון בטקס התייחדות לחללי הנח"לצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון, משה יעלון, השתתף הערב (רביעי) בטקס התייחדות עם חללי הנח"ל.

במהלך הטקס התייחס יעלון למצב הביטחוני של ישראל, להסכם של המעצמות עם איראן ולידיה של איראן במזרח התיכון.

"בכל סכסוך במזרח התיכון מעורבת איראן באופן שלילי. משטר הדמים מטהרן מפיץ טרור וזורע הרס במדינות האזור ומצהיר בגלוי על שאיפתו למחוק את מדינת ישראל מהמפה. למרבה הצער, יזכה המשטר הזה לחסינות עם החתימה הצפויה על הסכם הגרעין מול המערב".

יעלון הוסיף כי ראוי שמדינות העולם החופשי תדענה כי חתימה על הסכם הגרעין משמעותה הסרת חסמים מעל המשטר האיראני והפיכתו ללגיטימי ומקובל, "משטר אימים אשר מדכא את אזרחיו ומפעיל טרור ברחבי העולם, ושמפקדיו הבכירים במשמרות המהפכה מחמשים, מכוונים ומדריכים ארגונים וישויות לפגוע בישראל מצפון ומדרום, ולהמשיך במסע ההרס במזרח התיכון.

מדינת ישראל אינה מתערבת בסכסוכים במזרח התיכון ובמדינות השכנות לה, אך עלינו להיות ערוכים ומוכנים ליום בו ינסה מישהו להפנות את נשקו אלינו. מוטב לכל מי שמתכנן זאת לדעת באופן ברור, כי לא נסבול כל ניסיון לפגוע באזרחינו ולאיים על ביטחוננו".

הוא הדגיש כי צה"ל הוא צבא בעל עוצמות יוצאות דופן ויכולת להגיע למקומות קרובים ורחוקים, "הוא יידע להכות בעוצמה ובנחישות חסרת פשרות, לאורך הגבולות ואף הרחק מהם, את כל מי שינסה לאתגר אותנו. לא נאפשר פתיחה של חזית כזו או אחרת נגד ישראל, ונניח ידנו על מי שיתכנן או ינסה לפעול נגדנו, נפגע בבסיסיו ונשמיד את חימושו".

על לוחמי חטיבת הנח"ל אמר שר הביטחון, "פגשתי בהם, בלוחמי הנח"ל ומפקדיו, ערב מבצע 'צוק איתן' ובמהלכו. בימי הלחימה הפגינו הלוחמים והמפקדים יכולת מקצועית גבוהה, רעות ואחוות לוחמים, דבקות במשימה וחתירה למגע, והוכיחו כי יש על מי לסמוך.

הם גילמו בעיניי, כמו שאר חבריהם, את כל הטוב והנאצל שיש בנו. צעירים ערכיים מאוד, אחראיים מאוד, לא ששים אלי קרב אך מבינים כי לעיתים אין לנו ברירה אחרת, מאמינים בדרך ומכירים בצדקתה. צעירים אשר אם יידרשו בעתיד, יתגייסו שוב להגן על ארצם.

צעירים אשר למענם אנו מחויבים לחתור לשלום, לחנך לו ולהושיט ידנו בכנות לכל עמי וישויות האזור, אך גם לא לשגות באשליות ולנהות אחר משאלות הלב. שלום אשר יושג בזכות עמידה איתנה, בהתנהגות אחראית, שקולה ומפוכחת, עד שיבינו אויבינו כי אנו כאן ונישאר כאן, במדינה חזקה, פורחת ומשגשגת".

סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, אמר "כמדי שנה אנו מתכנסים כאן למרגלות האנדרטה לחללי הנח"ל, מרכינים ראש, זוכרים וכואבים. כמדי שנה אנו מתכנסים כאן אלה הוותיקים עם אלה שהצטרפו אך זה לא מכבר. השנה האחרונה הייתה שנת 'צוק איתן', בה איבדה החטיבה ארבעה מלוחמיה ובניה, וארבע משפחות הצטרפו השנה למעגל השכול של הנח"ל לדורותיו.

חטיבת הנח"ל נלחמה למופת במבצע 'צוק איתן', עמדה במשימותיה ומעבר לכך ביצעה משימותיה במיומנות ובמקצועיות. גילתה במילוי משימותיה נחישות ואחריות ושמרה על רמה מוסרית גבוהה בלחימתה. משפחות יקרות, מכובדי, מפקדים ולוחמים, חללי הנח"ל כמו כל חללי צה"ל ציוו לנו שליחות של בניין ויצירה, צדק ושוויון, אומץ והתמדה. נהיה ראויים למורשתם, תהא מורשתם עמוד האש לפני המחנה, יהא זכר הבנים והבנות נצור בליבנו לעד".

מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף-משנה אורי גורדין, אמר "בחרדת קודש יוצאים אנו אל השליחות מתוך הבנה של מחירי המלחמה, ומתוך ראייה מפוקחת של כובד האחריות שעל כתפינו - להגן ולשמור. מאז עומדנו פה בטקס לפני שנה נוספו עוד ארבע משפחות למשפחת השכול אל חטיבת הנח"ל, ארבעה לוחמים שלחמו בגבורה ב'צוק איתן' – איתן ברק, עודד בן סירא, אבי גרינצוויג ורועי פלס – ארבעה שמות של בנים, אחים, חברים שכבר לא ישתחררו... עוד ארבעה חוסרים בשורות. אנחנו כולנו, משפחת הנח"ל, "ברית דמים היא לנו", קשר לא נפרד. נמשיך ונחזק את הקשר, נמשיך, נזכור ונעשה. בשם מפקדי ולוחמי החטיבה, מצדיע לכם. יהי זכר הנופלים ברוך".