מותר לגלוש על ה"ראוטר" של השכנים? מותר להשקות את העציץ שבמרפסת בשמיטה? אני בחופשה עם הילדים בחו"ל מה מותר לי לאכול בארוחת הבוקר במלון? כולנו נתקלים במהלך היום יום בשאלות פשוטות, אקטואליות ומטרידות, כאלו שהתשובה עליהן מעבר לפינה, אבל..., אנחנו אף פעם לא ממש בטוחים.

בדיוק מהסיבה הזו, ייסד לפני קצת יותר מעשור, הרב בן ציון אלגזי בתמיכתו ועידודו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל, את מכון 'צורבא מרבנן', המציע תוכנית מרתקת ללימוד הלכה, בשיעור המתקיים אחת לשבוע במאות קהילות בארץ ובעולם.

כיום משתתפים בשיעורי 'צורבא מרבנן' כעשרת אלפים לומדים ברחבי הארץ, ובחג השבועות יסתיים מחזור לימוד של ארבע שנים, ויתחיל מחזור הלימוד החדש.

בצורבא מסבירים כי תכנית הלימוד שווה לכל נפש, ואין צורך בידע הלכתי מעמיק ומוקדם. במרכזי הלימוד של "צורבא מרבנן", לומדים בצוותא אנשי עסקים, בעלי בתים, סטודנטים ובוגרי ישיבות. המסרים ושיטת הלימוד בהירים, קליטים, ומאפשרים השתתפות פעילה ופורייה לכל לומד. מוקדי השיעורים של צורבא מרבנן פרושים ברחבי הארץ, בבתי כנסת, בתי מדרש, בבתים פרטיים ובמקומות עבודה.

נשיא מכון 'צורבא מרבנן', הוא הרב יעקב אריאל רב העיר רמת גן, ומחשובי הפוסקים בציונות הדתית, בראש המכון עומד הרב בן ציון אלגאזי. במהלך השנים הצטרפו לצורבא לומדים ותומכים רבים, בניהם הרב ישראל מאיר לאו, שהגדיר את צורבא: "כאחראי על הפרחת לימוד ההלכה בעולם היהודי, מכון שנושא על כתפיו את הבאת לימוד ההלכה לכלל ישראל בכל רחבי הארץ, בצורה ברורה ונעימה ללומדים. איך לא חשבו על זה קודם?"

לקראת שבועות, מוציא מכון צורבא סט חדש ומפואר של שישה ספרים, אשר מצטרפים למאות חוברות הלמידה שנערכו והופקו על ידי המכון, המקיפים את כל חלקי השולחן ערוך, ומביאים ללומד את ההלכה בצורה מאתגרת ומרתקת, תוך הקניית כלי חשיבה ויכולת ניתוח הלכתית.