הרב יצחק גינזבורג
הרב יצחק גינזבורגצילום: פלאש 90

תנועת "דרך חיים" בראשות הרב יצחק גינזבורג שיגרה מכתב חיזוק לד"ר סודי נמיר, בעקבות ההתקפות נגדו מצד ארגוני ה"קהילה הגאה", אשר החלו לאחר שנמיר התבטא כי בעלי נטיות הפוכות הם חולים, וכי נטייתם הינה סטייה הדורשת טיפול.

"קראנו בשמחה את הדברים שכתבת בפורום הרופאים, והצטערנו, יחד עם כלל ישראל היראים, על ה'לינץ'' התקשורתי המעוות והחד צדדי שנעשה לך עקב הדברים", כתבו חברי הנהלת "דרך חיים" לד"ר נמיר.

"כתנועה ששמה לעצמה למטרה לקדם את עם ישראל לקראת הנהגת חייו הציבוריים על פי התורה, שמחנו מאוד להיווכח כי ישנם עדיין רופאים שאינם מפחדים לומר את דעת התורה בריש גלי וללא פחד".

"אכן אנו סבורים כפי שהוצג על ידך כי חברה מתוקנת היא חברה בה יהודים עוזרים זה לזה להתגבר על החולשות במקום להעצים אותם ע"י מתן לגיטימציה. כמה טבעי הוא שרופא ששם לו למטרה להתגבר על חוליים ולהוסיף חיים בעולם, מצביע על חוליים חברתיים הפוגעים בהמשכיות החיים-הדורות. כמה מצער שישנם רופאים שאובדן הדרך הכללי בתחום זה חלחל אליהם בצורה כה קשה".

ב"דרך חיים" הזכירו כי לפני מספר חודשים נערכה פנייה מטעם התנועה לח"כים בעקבות התבטאויות שונות של אישי ציבור דתיים, אשר במקום לנסות לתת מענה תורני אמיתי לבעיה העדיפו לתת לגיטימציה לתופעה.

בתנועה אף הציעו לסייע בהקמת פורום של רופאים ומטפלים שיבחנו את הנושא ויביעו את דעתם המקצועית והמוסרית בריש גלי.

"תנועת דרך חיים מחזקת את ידך על הדברים", הוסיפו בתנועה בפנייה לד"ר נמיר. "אל תירא ואל תחת. יהי רצון שדבריך יתנו כח לרופאים נוספים, כמו גם לכל יהודי ויהודי לצאת מהמצרים המחשבתיים ולומר בגאון יעקב מעל גבי הבמה הציבורית את הדברים הפשוטים כל כך".