הכלבה הנגועה
הכלבה הנגועהצילום: משרד הבריאות

משרד הבריאות פרסם השבוע הודעה לפיה מי ששהה במירון בין ה-3 עד ה-17 במאי, ליד מערת האדרא-רבא ובאו במגע עם כלבה מעורבת בצבע חום-לבן כבת שנה וחצי, בגודל בינוני, חייב להגיע באופן מיידי ללשכת הבריאות הסמוכה לביתם.

ד"ר חיים רוטברט, הרופא הנפתי במשרד הבריאות בצפת, אומר לערוץ 7 שמדובר במקרה מדאיג, "הכלבה הגיעה ממירון והיתה במערת האידרא רבא, היו שם אנשים שבאו להילולה של הרשב"י, מדובר במערה שעל פי המסורת נכתב בה הזוהר.

"שהו שם בעיקר אנשים ממרכז הקבלה בתל אביב. הרבה אנשים נחשפו באופן פוטנציאלי למגע עם הכלב. אני מבקש מכל מי שהיה במגע או חושד שהיה במגע עם הכלבה שהפצנו את התמונות שלה, להגיע מיד ללשכת הבריאות הסמוכה לביתו, ובמקום נחליט אם לתת לו טיפול מונע".

ד"ר רוטברט אומר כי העובדה שהכלבה מתה מכלבת, היא בהחלט מדאיגה. "אנחנו נקבל החלטה האם לתת טיפול מונע, מדובר בסט של 4 עד 5 זריקות במשך שבועיים וזה מבטיח במאה אחוזים את היעילות והבטיחות שהאדם לא יחלה. מי שחולה במחלה סיכוייו הגדולים למות. אני מבקש מהאנשים לא לעשות שיקול דעת, אלא להגיע אלינו אם יש ספק ואנחנו נחליט".

"הכלבה היתה אצל משפחה במירון", סיפר ד"ר רוטברט. "לצערי בגליל העליון והתחתון יש כלבת בקרב בעלי חיים, הכלבת מגיעה מגבולותינו, יש זאבים, תנים והרבה כלבים משוטטים שננשכו מחיות בר שנגועות בכלבת, אז לא לפחד ופשוט להגיע. אני גם קורא באופן כללי שלא להתקרב לבעלי חיים לא מוכרים ואם רואים כאלה לפנות לוטרינר של הרשות המקומית".