ח"כ זאב אלקין
ח"כ זאב אלקיןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שבוע לאחר כינון הקואליציה, והשר זאב אלקין, שהיה בצוות המו"מ של הליכוד ונכנס לתפקידו החדש כשר העלייה והקליטה והשר לעניינים אסטרטגיים, סבור כי לא הייתה אפשרות להקמת קואליציה אחרת מזו הקיימת.

"יו"ר ישראל ביתנו החליט מראש לא לשבת בממשלה", סיפר אלקין בראיון ל'ישראל היום' "ואנחנו זיהינו זאת מבעוד מועד".

אלקין סיפר שזו הסיבה שהתעקש שיהיה רוב בוועדה המסדרת ללא ליברמן. "ידענו כל הזמן שיש סיכוי טוב מאוד שליברמן החליט למעשה לא להיכנס. מכיוון שחזינו את זה, כשהקמנו את הוועדה המסדרת אחרי הבחירות הבטחנו שיהיה בוועדה רוב לקואליציה ללא ליברמן. בלי השליטה בה לא היינו יכולים לאשר את חוק הגדלת מספר השרים וגם לא לקבוע את הרכב הוועדות בכנסת".

"כשהגדלתי את מספר חברי הוועדה לשלושים, כולם שאלו אותי למה אני מנפח אותה כל כך, מה שעשוי להביא לצרות ולהימשכות הדיונים. היום הם מבינים שהכול היה בשביל מטרה אחת - להבטיח רוב לליכוד וליתר המפלגות בקואליציה ללא ליברמן, כך שהאפשרות שהוא לא יצטרף בהחלט הובאה בחשבון בזמן אמת".

אלקין טען כי העובדה שלמרות זאת הצליח נתניהו לכונן קואליציה בלעדיו הוא הישג לא מבוטל. "להערכתי לא משנה מה הצענו או מה עוד היינו מציעים לישראל ביתנו - נראה שההחלטה של ליברמן להישאר בחוץ התקבלה מראש. ההחלטה שלו היא בניגוד לרצון הבוחר, שהצביע לימין ביותר מ-70 מנדטים. אמנם פרישתו הביאה לכך שאי אפשר לבסס קואליציה יציבה הנשענת על מחנה הימין, אולם עצם העובדה שהצלחנו להרכיב קואליציה היא הישג לא מבוטל".