לא בכל יום נפגשים אורחים מהקהל סביב שולחן עגול, שהוא בעת ובעונה אחת שולחן אירוח ביתי, ארכיון אישי ובמה לסיפורים שיוצרים יחד הצגה.

יחידים מהקהל, מעין "שליחי ציבור", מוזמנים לשבת אל השולחן, לטעום, להאזין, להתבונן ולפעול. מסך אחורי מעצים עבור הקהל את החוויות האינטימיות בשולחן. מיקרופון לצד הבמה מזמן קטעי סטנד-אפ. כך נוצרת מציאות בימתית מפוצלת שרומזת לחיים ולזיכרון עצמם.

העבודה היא המשך של המחקר הבימתי המתמשך של נעמי היוצרת בנושא הזיכרון על היבטיו השונים.

אקס חמותה החורגת של היוצרת נעמי יואלי היא פסלת קרמית מוערכת בארץ ובעולם. היא ידועה גם כבשלנית נהדרת וכאשת שיחה מבריקה. לאורך ארבעה עשורים ויותר, מיום שנעמי הפכה לכלתה החורגת הן נפגשות לכוס קפה ועוגה מדי שבוע.

במהלך המפגשים נעמי שותה בצמא את הסיפורים של אקס חמותה החורגת. היא רושמת, מקליטה, מתעדת, ותמיד מופתעת מכך שבכל פעם צצה אנקדוטה חדשה או "שוואנק" בלשונה. היא אישה מבריקה, מצחיקה,"פלפלית", ומפתיעה בעושר האסוציאציות וההקשרים ההיסטוריים, התרבותיים והאמנותיים שצברה במהלך חייה.

אבל יש בסיפורים שלה גם משהו מתעתע. על אף שהיא ניצולת שואה, השואה אינה נוכחת בסיפוריה. סביב נושא זה מתחוללת בין שתי הנשים מלחמה: ככל שהיא נמנעת מלספר ומתרכזת באנקדוטות, כך נעמי מכוונת אל "הסיפור האמיתי" הנמצא מתחת לפני השטח.

אתר אינטרנט המוקדש לאקס חמותי החורגת מאפשר לבאי המופע לרפרף או להתעכב על פרטים ודימויים שעולים במופע. בהפקת הזירה הבין - תחומית, ירושלים, בתמיכת מפעל הפיס, הולך ומתהווה סרט דוקומנטרי המתעד את סדרת המפגשים ביניהן ואת תהליך העבודה על המופע הבימתי.