שמעון גבסו
שמעון גבסופלאש 90

מועצת העיר נצרת עילית וברשתות החברתיות התעוררה מחאה חריפה נגד מינויו של סגן ראש העיר הערבי הראשון בתולדות העיר, ד"ר שוכרי עוואדה, שישמש בתפקיד ללא שכר.

המקומון של ידיעות אחרונות מדווח כי ביום שלישי התכנסה מועצת העיר להחלטה הדרמטית ביותר בקדנציה שלה - בחירת ממלא מקום לראש העירייה שמעון גפסו, שיוצא לחופשה עד לסיום הדיונים במשפט המתנהל נגדו בחשד לעבירת שוחד.

אולם עד מהרה התברר שאת עיקר תשומת הלב תופסת דווקא ההחלטה למנות סגן ראש עיר בתואר בלבד וללא שכר מקרב חברי מועצת העיר הערבים.

המהלך המתוכנן הביא תושבים רבים לישיבת המועצה כדי לצפות בהצבעה שבסופה יוחלט מי ימלא את מקומו של גפסו ואולם המליאה היה מלא מפה לפה. חבר המועצה נדב טובול סיפר כי גפסו בעצמו ביקש שיגיע לעיר לגור ולפעול בה למען צביונה היהודי, וטען כי מינויו של סגן ראש עיר ערבי "סותר את ההבטחות" וכי הציבור עצמו ישפוט בבוא היום את מי שתמך במהלך.

גם חבר המועצה אלון חלפון נשא דברים והפנה אצבע מאשימה כלפי חברי המועצה שתמכו במהלך. הוא טען כי הם עשו הכול למען אינטרס אישי ולא לטובת הציבור. "במקור אני לא תושב נצרת עילית אלא כרמיאל, שדומה לנצרת עילית. אין לי שום דבר נגד המגזר הערבי, אני עובד איתם ויש לי חברים ביניהם, אך במצבה של העיר היום המהלך שנעשה רק ידרדר אותה. חברי המועצה מכרו השבוע את עקרונותיהם ואת האידאולוגיה שלהם תמורת תיקים, כיסאות וג'ובים, וזרקו לפח את כל ההבטחות לבוחרים שלהם".

חבר מועצת העיר רוני ליקוורניק, שהצביע בעד המהלך, הביע הבנה להתנגדות של התושבים למינוי סגן ראש עיר ערבי. "התושבים זועמים בצדק, אבל הם לא מודעים לצערי לכל העובדות".

בדיווח נאמר כי מיד בתום ההצבעה שעברה ברוב הוצפה הרשת בסטטוסים של תושבים שטענו כי גפסו וחברי המועצה שהצביעו בעד "מכרו את העיר לערבים". גפסו בתגובה פרסם סטטוס בדף שלו בפייסבוק שבו טען כי ההתקפה על מינויו של עוואדה היא דרך ליצור הפחדה בקרב התושבים, וזכה לתגובות נזעמות רבות. למחרת מינויו של ד"ר עוואדה קמו בפייסבוק כמה קבוצות שקראו להקדמת הבחירות בנצרת עילית.