מאיים. יונה יהב
מאיים. יונה יהבפלאש 90

משפחתו של החייל משה תמם הי''ד מגיבה בזעם רב להתבטאות של סגן ראש עיריית חיפה, ד"ר זוהיל אסעד, לפיה רצח החייל משה תמם ז"ל הינו "אחד מני רבים".

בראיון שהעניק למקומון "ידיעות חיפה" דחה סגן ראש העיר את ההשוואה בין ההצגה שעלתה בתיאטרון 'אלמידאן' ונכתבה בהשראת הרוצח ואליד דקה שרצח את תמם הי"ד ובין העלאת הצגה בהשראת יגאל עמיר.

אסעד הסביר כי בניגוד ליגאל עמיר ש"רצח את השלום" הרי שהרצח מעשי ידי דקה הינו "אחד מני רבים" ולכן כאמור, יש לאפשר העלאת הצגה בהשראתו.

במשפחת תמם אומרים כי "דבריו המחרידים של סגן ראש העיר הם ההוכחה הטובה היותר למסר המסוכן והבלתי מוסרי שמעבירה עיריית חיפה כשהיא מממנת מכספי ציבור את הצגת הרצח".

"אנו קוראים לראש העיר לפטר לאלתר את סגנו בעקבות דבריו הבלתי נסלחים ולוודא שבשום אופן לא יימשך התקציב לתיאטרון המעלה הצגה מתועבת, היוצרת סימפטיה לרוצח ופוגעת באופן אנוש בדו קיום", מוסיפים בני המשפחה.

משה תמם נרצח בקיץ 1984. הוא יצא לחופשה לביתו, נפגש עם חברתו וליווה אותה אל ביתה בטבריה, בשעות הערב חזר באוטובוס שנסע מטבריה לתל-אביב. בתחנת בית ליד ירד מהאוטובוס ועקבותיו נעלמו. כעבור ארבעה ימים - בי"ב באב תשמ"ד (10.8.1984), נמצאה גופתו וסימני חבלה בראשו. בחזהו היה נקב של כדור חודר.

חקירת המשטרה הצבאית וכוחות-הביטחון העלתה שמשה נחטף ונרצח בידי מחבלים תושבי המדינה מבקה-אל-גרביה. בן 19 היה בנופלו. השאיר אחריו הורים, שלושה אחים ושתי אחיות.