סיפורו של כפר האמנים בעין הוד, מתחיל אי שם באמצע המאה העשרים, כאשר במקום התיישבה חבורת אמנים, שמצאו את ביתם בכפר נטוש על מורדות הכרמל.

לימים הם הקימו גלריות ומוזיאון, יצרו אמנות ואומנות, וטיפחו את הכפר על בתיו. יותר מחצי מאה לאחר מכן נאלצו ידידיה ושלומיה לנטוש את ביתם שבכפר האמנים בעקבות שריפה ענקית על הכרמל, והפכו לפליטים זמניים.

כוחות הטבע המשתוללים הציבו להם מראה מחדדת, אולי עקומה, לסיפורו של הכפר ולסיפור הארץ כולה.

על רקע זה, כתב יוסי וקסמן את הרומן הקסום, תולדות האמנות שכתוב בקולות רבים: בקולו של שלומי, האמן שהתגלגל אל כפר האמנים בעל כורחו, בקולה של הציירת דינה-דאדא, שמספרת את סיפורם של מייסדי הכפר, בקולם של חזירי הבר ורוחות היער, ובקולם של ציורים ופסלים המתעוררים לתחייה ומדברים כאילו היו בני אדם.

הקולות מצטרפים לרשומון של סודות המזגזג בין ימינו לימים התמימים ההם, בין אמנות לגוף החי, בין האישי לפוליטי, ובין אהבות בלתי אפשריות לטבי וליצירה, לבין אהבה שגרתית לכאורה, כמעט מובנת מאליה.

תולדות האמנות הוא ספרו השמיני של יוסי וקסמן. קדמו לו ליבשן שזכה בפרס אקו״ם לרומן בעילום שם ובמענק של קרן הקולנוע הישראלי, השחקנית, ויהי סיפור, אלכסנדריה יקירתי, אל נא תאמר לי שלום, ושני ספרי ילדים.