ההשתלטות על הישיבה ביצהר
ההשתלטות על הישיבה ביצהרדובר צה"ל

בישיבת "עוד יוסף חי" שביצהר מתכננים התוועדות חסידית ומסיבת הודיה עם הרב יצחק גינזבורג לרגל החזרה לבית המדרש והחלטתו של שר הביטחון משה יעלון לפרק את מוצב משמר הגבול שהוקם בהיכל הישיבה.

הרב מנחם בן שחר, ר"מ בישיבה, אומר לערוץ 7 כי השמחה תהיה שלמה רק כאשר משרד החינוך יחזיר לישיבה את התקציבים עבורה שהוקפאו. "אנחנו בהחלט שמחים שאחרי יותר משנה, שר הביטחון הבין שזה היה צעד חמור והזוי, צעד לא יעיל".

"הלימוד הרי נמשך גם בחודשים האלה ברוח הלימוד של 'עוד יוסף חי'", מספר הרב בן שחר. ''אנחנו שמחים שהם חזרו בתשובה והחזירו את הגזילה. מעולם לא שמענו שכשזורקים בקבוק תבערה מכפר ערבי הצבא תופס את המסגד לכן אנחנו שמחים שהצבא ירד מהעץ".

לדבריו יש עוד הרבה נזקים שצריכים לתקן בהיכל הישיבה, "החזרה בתשובה תהיה שלימה כשיחזירו גם את התקציבים של משרד החינוך, היה כאן צעד אלים לסתימת פיות. השחירו את פנינו בכל מיני כתבות, ואז הוחלט במשרד החינוך בכל מיני טענות שצריך להפסיק את התקציב לישיבה.

"אנחנו מקווים שמי שהבין שלא תופסים בית מדרש יבין שאין סיבה שהישיבה שלנו לא תקבל את התקציבים כמו כל בית מדרש. בבית המדרש שלנו לומדים תורה ברוח של הרב גינזבורג, ולימוד תורה גם אם הוא ברוח מסוימת, לא ראוי להלחם בו", דברי הרב בן שחר.