אריאל רוניס ז"ל
אריאל רוניס ז"לצילום: פייסבוק

פרשת אריאל רוניס ז"ל, בכיר הרשות האוכלוסין בתל אביב שהתאבד בביתו לאחר שהואשם ברשתות החברתיות בגזענות, ממשיכה להכות גלים, כשהפעם בספורט הישראלי.

בית"ר טוברוק נתניה הוא מועדון כדורגל ייחודי בנוף הישראלי. לא רק שמועדון הכדורגל הזה מפעיל מחלקת נוער ענפה המונה 17 קבוצות בגילאים שונים, מילדים ועד נוער, אלא היום הודיע בעלי הקבוצה אריק איזקוביץ' על חוק חדש לכל שלל 17 הקבוצות השונות שבבעלותו.

על פי החוק החדש, שחקן מאחת הקבוצות השייכות למועדון הנתיינתי שיפגע באדם אחר באחת מהרשתות החבריות - יושעה לאלתר מהקבוצה. 

חוק זה מגיע לאחר פרשת אריאל רוניס ז"ל, וההד הגדול שגרמה התאבדותו של בכיר רשות האוכלוסין בתל אביב. 

אין זה החוק היחידי שחל על שחקני המועדון הבית"רי, שכן חל על אלה גם איסור גידול שיער ארוך, צריכת אלכוהול, עגילים וקעקועים, מוצרי עישון וכן איסור רכיבה על כלי רכב דו גלגליים. והכל תוך כדי השגת ציונים גבוהים בבתי הספר בהם לומדים השחקנים הצעירים.

לאתר הספורט ONE, אמר הבעלים הנתיינתי איזקוביץ': "תופעות הוצאת לשון הרע והשימוש הבלתי ראוי ברשת, הופכות לאחת הרעות החולות בחברה הישראלית. כמי ששם לעצמו למטרה לגדל נוער איכותי יותר גם על חשבון גידול שחקני כדורגל איכותיים, איני יכול לתת יד לצמיחה של התופעה המכוערת הזו בקרב שחקנים הבוחרים לשחק בבית"ר טוברוק. כולי תקווה כי צעד זה יעזור ליצירת נוער איכותי יותר ויתרום אף במעט למיגור האלימות הקשה ומשוללת הרסן המשתוללת ברשתות החברתיות השונות".

כזכור, ביום שבת האחרון שם קץ לחייו אריאל רוניס ז"ל, בכיר הרשות לאוכלוסין בתל אביב.

זמן קצר לפני ששם קץ לחייו, פרסם רוניס, פוסט בפייסבוק ובו הביע קושי להתמודד עם האשמות כי התנהג בגזענות כלפי אשה שחורה, תושבת תל אביב.

האשה, אם לשלושה שהגיעה ללשכת האוכלוסין בתל אביב כדי לחדש דרכון, פרסמה בעצמה פוסט בפייסבוק ובו סיפרה על ההיתקלות עם רוניס ופקידה נוספת.

הפוסט זכה לאלפי שיתופים ותגובות. "לא עברו יומיים ולפוסט מעל 6,000 שיתופים, כל אחד מהם חץ מחודד שננעץ בבשרי. אני? גזען? כל פעילותי נמחתה במחי יד", כתב רוניס. "איני כועס על אותה שעל פי תמונותיה נראה שכבר הצליחה להתגבר על אותה 'מכה קשה' שחוותה. אני איני מצליח. היו שלום!!".