גלעד ארדן
גלעד ארדןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן (הליכוד), מתח הערב (שלישי) ביקורת על מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו שקרא "לבחון מחדש את היחס לסמים קלים".

"בתפיסת עולמי, הממשלה היא שקובעת מדיניות והמשטרה צריכה לעשות את הכל כדי לאכוף את החוק הקיים", אמר ארדן. 

בראיון לערוץ 2 סרב ארדן להתחייב שלא ימנה מפכ"ל משטרה מבחוץ, אך יעדיף להימנע מכך. "יש במשטרה אנשים מצוינים ומועמדים ראויים וכבר בשבוע הבא אתחיל להיפגש עם בכירים במשטרה", אמר. "כמובן שהשאיפה היא שאם יש מישהו שגם מתאים וגם מכיר את המערכת מבפנים - צריכה להיות לו עדיפות".

בנוגע למחלוקת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שמנעה עד אתמול את כניסתו לממשלה, סיפר ארדן: "אמרתי שחשבתי שצריך למנות שר חוץ במשרה מלאה. ראש הממשלה חושב אחרת, אני חולק על עמדתו בעניין הזה אבל הוא ראש הממשלה והוא מחליט".

"אמרתי לראש הממשלה שאם אכנס למשרד לביטחון הפנים, שאני רואה בו חשיבות אדירה בתקופה שבה המשטרה חווה משבר כה גדול, אני מצפה שיהיה גם איתי דיון מעמיק על כלי העבודה שיינתנו לי", הוסיף השר ארדן. "אם לא אקבל את תוספת התקציב, לא אוכל להישאר במשרד".

הוא התייחס לפרישה הצפויה של השר בני בגין מהממשלה. "אני לא חושב שאני צריך להתנצל בפניו אבל אני מביע צער על כך", הבהיר ארדן וסיפר כי שוחח עם בגין. "אני מאוד מצטער שבעקבות הצטרפותי דורשים את עזיבתו".