הכביש לביתין
הכביש לביתיןצילום: אבי שמשי

הכביש החדש המוביל מרמאללה לכפר ביתין, נסגר אתמול (שלישי) על ידי צה"ל בעקבות אירוע ביטחוני שאירע במקום.

ביום שני בלילה - פחות מיממה לאחר פתיחת הכביש, נסע רכב ערבי במקום וחסם רכב יהודי שהיה בדרכו לישוב בית אל הסמוך ובעקבות כך נאלץ היהודי לרדת לשולי הכביש.

המח"ט שמצדו הודיע מראש שכל אירוע ביטחוני יגרור חסימת הכביש, הורה על סגירתו.

בעקבות סגירת הכביש אומרים במועצה המקומית בית אל כי המועצה "התנגדה נמרצות לפתיחת כביש ביתין, הן מההיבט הבטחוני והן מההיבט הבטיחותי. על אף התנגדותה של המועצה, וחרף מחאותיה, הכביש נפתח.

שעות ספורות לאחר פתיחת הכביש היה אירוע בטחוני שבעקבותיו הורה מח"ט הגזרה על סגירת הכביש. המועצה מעריכה את עמדתו הנחושה של המח"ט ומודה לצבא על תגובתו המהירה".

נזכיר כי הכביש המוביל מרמאללה לכפר ביתין נפתח ביום שני האחרון לתנועת כלי רכב ערבים. הכביש נפתח כחלק ממחווה של צה"ל לערבים, זאת למרות האזהרות החוזרות ונשנות מצד המתיישבים היהודים באזור ומצד המועצה המקומית בית אל, כי פתיחת כביש זה, כמו כבישים אחרים שנפתחו לערבים, מהווה סכנה ביטחונית ליהודים.

בשבוע שעבר יצאו עשרות מתושבי בית אל להפגין נגד פתיחת הכביש. ראש מועצת בית אל, שי אלון, אמר במהלך ההפגנה כי "בית אל הפכה למובלעת והפעם איננו עוברים לסדר היום. פנינו לשר הביטחון, לשר התחבורה וראש המנהל האזרחי והבהרנו כי זה קו אדום שאיננו חוצים אותו".

תושבי בית אל יצאו להפגין

אלון הבהיר הבוקר כי זו רק ההתחלה וכי בפעם הבאה הם יחסמו את הכביש, "יש לשמר כוחות כי יש לנו דרך ארוכה. אנחנו לא דורשים רק את סגירת הציר החדש, אלא דורשים את פתיחת ציר ולרשטיין, פתיחת כביש 60 הישן ולחיות חיים נורמלים".