נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר החינוך נפתלי בנט הגיב הבוקר (חמישי) לניסיונות ההדחה של הרב שלמה ריסקין מתפקיד כרב היישוב אפרת שבגוש עציון.

"אני לא אקבל ניסיון סתימת פיות והדחה של עובד ציבור בישראל בגלל דעותיו ובתואנות שווא של גיל", אמר בנט. ''הרב ריסקין הקים עיר ואם בישראל, יש לו זכויות עצומות ולא ייתכן שיהפוך למטרה לחיסול חשבונות פוליטי''. 

לדברי בנט, מותר שיהיו דעות שונות, אסור שתהיה סתימת פיות. ''האם אנחנו רוצים אנשי ציבור ובפרט מנהיגים רוחניים שיפחדו לומר את דעתם כי יודחו?''.

שר החינוך פנה למועצת הרבנות הראשית לישראל בדרישה להפסיק לאלתר את העיכוב באישור הארכת כהונתו של הרב ריסקין. ''שוחחתי עם הרב היום, ואמרתי לו שאם הוא יגיע לשימוע בגלל גילו, לכבוד יהיה לי להצטרף אליו''.

בשיחה עם ערוץ 7 הדגיש יו"ר הבית היהודי כי "הרבנות הראשית היא של כל חלקי עם ישראל לאורך הדורות, אנחנו רואים ברבנות הראשית ערך גדול וחשוב ולא ניתן לעסקנות לפגוע בדרכה האמיתית של מייסדה, הרב קוק".

אמש התייחס הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבני הציונות הדתית, לסערה סביב הארכת כהונתו של הרב שלמה ריסקין, ואמר כי "אסור למועצת הרבנות הראשית להשתמש בכוח שניתן לה ביחס להארכת כהונת רב, למה שהוא לא נועד''.

הרב דרוקמן הדגיש כי ''הכוח שניתן לרבנות הראשית בא כדי לקבוע אם הרב כשיר למרות גילו למילוי התפקיד, ולא לשום דבר אחר''.

הרב דרוקמן הביע תקווה כי מועצת הרבנות הראשית תתעשת ולא תנצל את כוחה, "אחרת היא תפגע בעצמה וביחס של העם אליה". עוד הוסיף הרב דרוקמן כי "לא חייבים להסכים בכל עם הרב שלמה ריסקין, אבל בגלל זה למנוע ממנו את רבנותו תוך שימוש בסיבה פורמלית של גיל זוהי שערורייה ואי אפשר להשלים עם עוול כזה".

נציין כי ברבנות הראשית טוענים כי גופים שונים מבקשים להפעיל לחצים פסולים על מועצת הרבנות הראשית ולנסות להלך אימים על חבריה, מתוך מטרה להשפיע על החלטתה בעניין הארכת כהונת רב היישוב אפרת. 

"השימוש בשפה בוטה ובריונית כלפי הרבנים הראשיים, מוסד הרבנות הראשית לישראל ומועצת הרבנות הראשית, הינו מעשה חמור ביותר ואין זה מדרך תורתנו להתבטא בצורה שכזו", נמסר אתמול מהרבנות.