החלפת המפקדים
החלפת המפקדיםצילום: דובר צה"ל

אלוף-משנה עמוס הכהן מונה היום (חמישי) למפקד חטיבת הנח"ל בטקס שנערך באנדרטת חטיבת הנח"ל בפרדס חנה.

הטקס התקיים במעמד מפקד פיקוד המרכז - אלוף רוני נומה, מפקד עוצבת "הפלדה" - תת-אלוף נדב פדן, מפקדי ולוחמי החטיבה ובני משפחה.

אלוף-משנה עמוס הכהן מחליף בתפקידו את אלוף-משנה אורי גורדין שכיהן בתפקיד במשך שנה. גורדין יועלה לדרגת תת-אלוף וימונה למפקד עוצבת "האש".

תת-אלוף פדן אמר בטקס, "גורדין, הגעת בסערה לחטיבה אל תוך סערת עשייה. לא ניתנו לך ימי החסד הנדרשים בכניסה לתפקיד ורצת ממבצע 'שובו אחים' אל ימי הלחימה במבצע 'צוק איתן'. הובלת אחריך את החטיבה בדרכך המיוחדת להישגים מרשימים בעשייה המבצעית ובשגרה.

"עמוס, אנחנו מכירים שנים רבות. הוכחת את עצמך בעשייה איכותית ומשמעותית במשך שנים ואנחנו שמחים על חזרתך אלינו. אישיותך ודרכך הערכית והמקצועית מבטיחות הצלחה. אני סומך על יכולותיך להמשיך ולהצעיד את החטיבה קדימה לשיאים חדשים".

מפקד חטיבת הנח"ל היוצא, אלוף-משנה אורי גורדין, אמר כי "לפני קצת יותר משנה עמדנו במעמד הזה, ואני קיבלתי עליי את האחריות לפקד ולהוביל את חטיבת הנח"ל. בצוק איתן אנחנו, מפקדי וחיילי חטיבת הנח"ל, התייצבנו ליום הפקודה ויצאנו להשיב מלחמה, חתרנו למגע ויצאנו להגן על אזרחי ישראל ותושבי הדרום. העזנו ועמדנו בכל המשימות, מפקדים פיקדו מלפנים והובילו את הכוחות ביוזמה ובתבונה, לוחמים חרפו את נפשם והפגינו גילויי גבורה נוכח האויב.

"פעלנו בלכידות ובמקצועיות- העזנו וניצחנו. מפקדי וחיילי חטיבת הנח"ל- כשאני מסתכל לאחור על השנה האחרונה מתמלא לי החזה מגאווה על הדרך שעברנו, על העשייה ועל מה שהשגנו. כשאני מביט אליכם, אני מתכווץ בענווה ובעיקר מודה על הזכות להלך ביניכם ולהוביל אתכם בקרב".

מפקד חטיבת הנח"ל הנכנס, אלוף-משנה עמוס הכהן, אמר "בתחושת אחריות גדולה אני ניצב מולכם היום, ומקבל לידיי את הזכות לפקד על חטיבת הנח"ל, חטיבה מפוארת שמיום הקמתה לחמה בכל הזירות ורשמה הישגים מבצעיים רבים. בחטיבת הנח"ל מגוון רחב של אמצעים, כלי לחימה ויכולות טכנולוגיות רבות ומגוונות, אך כוחה באנשיה - לוחמים ומפקדים מעולים, הנחושים להצליח בכל משימה, קטנה כגדולה- טובי בניה של החברה הישראלית.

"חיילי ומפקדי החטיבה, אני מחויב להוביל אתכם בדרך הראויה ביותר. להמשיך ולבנות את רוחה וכוחה של החטיבה, לפעול להשארת טובי המפקדים בשורותינו, למקד ולשפר את כשירות הלוחמים ואת מנהיגות המפקדים, ולהיערך למלחמה בכל זירה קיימת".