Jibril Rajoub
Jibril RajoubFlash 90

ישראל לא תושעה. יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטיני ג'בריל רג'וב הודיע היום (שישי) לקונגרס פיפ"א כי הפלסטינים מבטלים את בקשתם להצביע על השעיית ישראל מהפדרציה.

בעקבות זאת, לא תתקיים הצבעה על ההצעה להשעות את ישראל מפיפ"א, אך תתקיים הצבעה על הקמת ועדת פיקוח של פיפ"א למילוי הדרישות הפלסטיניות. 

סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי הגיבה על ההחלטה. "תוצאת השיחות בפיפ"א לפני מספר דקות היא חיובית ואני מברכת על כך שלא הגענו למצב אבסורדי שמדינה כמו ישראל מושעת מארגון שתכליתו עיסוק בספורט".

עוד הוסיפה "גם בעתיד נעמוד בכל האמצעים נגד מדינות וגופים שמקדמים דה לגיטימציה על ישראל, לא ניתן לגופים אלו להשפיע על החלטות של כל ארגון בינלאומי שהוא".

שרת התרבות והספורט ח״כ מירי רגב בירכה את נשיא פיפ״א ספ בלאטר, נשיא וופ״א מישל פלטיני וראשי פיפ״א על התנהלותם מול הניסיון לפגוע בישראל. "הם פעלו בהתאם לרוח ולערכי הספורט ועל כך שלא איפשרו היום דריסת רגל של הפוליטיקה בספורט. מדובר בארגון שחרט על דגלו להיות גשר לשלום. זהו ניצחון גדול בעיקר לספורט".

רגב הזמינה את ג'יבריל רג'וב להיפגש עימה ולפתור את הבעיות למען כלל הספורטאים "במטרה להביא להישגים טובים יותר", כלשונה.

בכניסה למטה פיפ"א הפגינו כמה עשרות פעילים פרו פלסטינים הנושאים דגלי פלסטין וקראו "להחרים את ישראל".

ג'יבריל רג'וב, יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית, סיפר כי בשנים האחרונות נכשלו המאמצים להגן על הכדורגלנים הפלסטינים. "השנה הגעתי עם הצעה להשעות את ההתאחדות הישראלית - הצעה שאני חושב שהיא צודקת - אבל עמיתים רבים שאני מעריך ביקשו ממני לדחות את הנושא. אנשים רבים שבשבילי בקשה שלהם היא חובה".

"החלטתי לבטל את הבקשה להשעייה, אבל זה לא אומר שויתרתי", הוסיף רג'וב. "אני מבקש מכם להוציא כרטיס אדום לגזענות בכל מקום, זה הזמן". רג'וב דרש להרחיק מועדונים ישראלים שמשחקים ביהודה ושומרון, והבהיר כי הוא "תומך במשחק משותף".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר להצבעה הצפויה בפיפ"א, בטרם ביטול בקשת ההשעייה. "בימים אלה ובשעות אלה ממש אנו מנהלים מאבק עיקש וצודק מאין כמוהו נגד הניסיון הפלסטיני לפגוע בלגיטימציה של מדינת ישראל ושל הכדורגל הישראלי", כתב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו.  

נציין כי משטרת ציריך בדקה במהלך היום התרעה על פצצה במתחם הכינוס של התאחדות הכדורגל העולמית. בתום בדיקות וסריקות הוכרזה החזרה לשגרה.