מטולה
מטולהצילום: נתי שוחט, פלאש 90

ראש מועצת מטולה הרצל בוקר, 62, הלך לעולמו בשבת לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

בוקר, סגן-אלוף במילואים, כיהן בתפקיד ראש המועצה במשך כמעט שבע שנים. בשבוע שעבר, עם ההחמרה במצבו, הוא החליט להתפטר מתפקידו.

בוקר הותיר אחריו את אשתו - רחלי, ואת שלושת ילדיהם - שני גיא ויובל. הלווייתו תתקיים ביום ראשון ב-17:30, בבית העלמין במטולה.

"הרצל שירת ופעל למען מדינת ישראל ולמען מטולה במהלך חייו", נמסר מהמועצה. "בשירותו הצבאי לקח בוקר חלק במלחמות ישראל החל מיום כיפור ועד היציאה מלבנון. בין התפקידים המגוונים פעל בוקר כקצין אג"ם בחטיבה 769, מג"ד גדוד הנחל 931, סמח"ט בלבנון וממקימי החטיבה המזרחית בלבנון של צד"ל".

"את העשייה הבלתי פוסקת של הרצל למען מטולה לא ניתן לתאר במילים", נכתב בהודעת המועצה. "הוא האמין במושבה, אהב אותה ועשה כל שניתן ואף מעבר כדי לקדמה ולהובילה הלאה".

שר הביטחון משה יעלון פרסם במוצאי שבת הודעת אבל בעקבות מותו של בוקר. "מותו של ידידנו, הרצל בוקר, ראש מועצת מטולה, הוא אבידה גדולה בראש ובראשונה למשפחתו, אך גם למטולה, לאזור הגליל ולמדינת ישראל.

"הרצל היה פטריוט של מטולה ופטריוט של הגליל, ופעל ללא ליאות לקידום המושבה ולקידום האזור. תושבי מטולה היו תמיד בראש מעייניו ודאגותיו, ובכל מפגש איתו דיבר על כך".

לדברי יעלון הגליל ומטולה היו חלק בלתי נפרד מחייו של בוקר, "הן בהיותו לובש מדים שהגן על האזור, והן כתושב וראש מועצה שחתר לראותם פורחים ומשגשגים. יהיה שונה להגיע לאצבע הגליל ולא לפגוש את הרצל, עם החיוך הרחב וקבלת הפנים החמה. יהי זכרו ברוך".