הרב מוצפי
הרב מוצפישלמה לוינגר

הרב בן ציון מוצפי התייחס אתמול (שישי) להתקפות מצד גורמים מסויימים נגד הכשרויות על שחיטות הבקר והעופות.

נציין כי במספר שיחות שהעביר לאחרונה הרב אמנון יצחק, הוא יצא חוצץ נגד גופי כשרות בעניין שחיטות וטען כי חלקם מוציאים תחת ידיהם טרפות. "יש השגחות מאלה המפורסמות שוודאי אצלן יש נבלות וטרפות", אמר הרב יצחק, "ואנחנו יודעים עובדות ברורות עם הקלטות".

בתגובה לכך אמר אתמול הרב בן ציון מוצפי בתחנת הרדיו ''רשת מורשת'', כי מדובר ב"קשקוש מוחלט והוצאת שם רע. הם עוברים על איסורי דאורייתא בזה שהם מוציאים שמועות רעות על רבנים גדולים ועל שוחטים עם ניסיון של עשרות שנים ונבחנו על ידי גדולי ישראל בדור שעבר ובדור שלנו ויש עליהם פיקוח מלא".

"הם מתחלפים כל 20 דקות ועושים כל אשר לאל ידם לתת לעם ישראל צאן בקר ועופות הכי טובים וכשרים".

הרב מוצפי ציין  כי זו לא הדרך המקובלת להפיץ שמועות ברחוב, אלא יש ''לבוא אצל המומחים והממונים וגדולי הדור - הרב שטיינמן, הרב קנייבסקי, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, הרב דוד לאו שמוסר נפש בשביל הכשרות ונדהמתי לראות כמה הוא מחמיר".

הרב מוצפי המשיך ואמר כי "יש  הרבנים הממונים במחלקות של הרבנות שמדקדקים על קלה כבחמורה - לא כמו שהיה פעם, אלא הרבה יותר ואפילו יותר מהבד"צים".

בעקבות הפולמוס אמרו בארגון כושרות כי "בנושא פרסומים לא אחראיים, המופיעים באחרונה בסוגיית כשרות הבשר והעוף בארץ ובחו"ל הננו להודיע בזאת, כי המפרסם ידיעות אלו, אינו מוסמך ואינו ראוי לעסוק בנושאים הללו. 

רמת הכשרות בארץ בפרט ראויה להערכה רבה. חלילה לקבוע שלא ניתן לסמוך על הכשרויות בארץ ובחו"ל".