ביום חמישי האחרון התקיימה עצרת זיכרון לראש ישיבת הר עציון, הרב אהרן ליכטנשטיין זצ"ל, בבית המדרש בישיבת הר עציון.

בין המספידים היו רב העיר רמת גן, הרב יעקב אריאל, יו"ר הנהלת מוסדות הר עציון, משה מושקוביץ; ראש ישיבת הר עציון, הרב יעקב מדן; ראש ישיבת ירוחם, הרב אליהו בלומנצוויג, וחתן הרב, הרב הרצל רוזנברג.

הרב אריאל שיתף את הציבור במה שהגדיר "אחת ההפתעות הגדולות בחיי, היו לגלות שהרב אהרן ראה את הרמב"ן כאחת האישיות הגדולות ביותר בתולדות עם ישראל. דווקא הרמב"ן, לא הרמב"ם, לא הגר"ח (ר' חיים סולובייצ'יק מבריסק). כששאלו אותו מה היה לוקח לאי-בודד אמר, פירוש הרמב"ן על התורה, הרמב"ן ששילב הלכה וקבלה".

ראש הישיבה, הרב יעקב מדן, סיפר על החלטתו של הרב ליכטנשטיין להגיע לישיבת הר עציון מארה"ב. "מקומות רבים מספור היו פורסים לפני הרב ליכטנשטיין שטיחים מכל צבע אפשרי. כשהרב חזר מביקור בישיבה בתש"ל סיפר לתלמידיו בישיבה-יוניברסיטי: 'היה קר מאוד, החושך היה איום. אך בתוך הפחון שהם קוראים לו 'ניסן' היו חום ואור אדיר של תורה. לשם אני רוצה ללכת'".

הרב מדן המשיך ותיאר כי הרב ליכטנשטיין "היה נחשב לשמאל מתון. אך בתקופה שאנשים שהחשיבו עצמם ימין פחדו להגיע לגוש עציון, הוא נסע בכבישים מפותלים ומסוכנים, כאשר כל אבן וכל התפרעות מציבה אותו בסכנת חיים. כך יום יום. לימים קנה בית באלון שבות והיה חלק מהקהילה. מבחינה זו, היה ימין שבימין. ולפחות לדידי, זה שבח..."

באירוע נכחו בני משפחת הרב, תלמידי הישיבה, ומאות מבוגרי הישיבה לדורותיהם ומוקירי זכרו של הרב. עצרת זיכרון זו חותמת את אירועי השלושים לפטירת הרב ליכטנשטיין.

יצוין, כי בשבוע שעבר צוינו ברחבי הארץ יום ה"שלושים" לפטירתו של ראש ישיבת הר עציון בעצרות ברחבי הארץ ובין היתר בערים ירושלים, גבעת שמואל, מודיעין, פתח תקווה, לוד, באר שבע ועפולה.