כפי שציפו אנשי הועד להצלת קבר דוד כבר מהשבוע שעבר, הבוקר, כמו גם אתמול, התקיים בקבר דוד טקס פולחן נוצרי כחלק מחג השבועות הקתולי.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם הפעיל החברתי הירושלמי אפרים הולצברג שנכח במקום ותיעד את כניסת הכמרים לאולם הציון, על האירוע כולו.

"אני מזועזע ורועד מהתרגשות מחילול ה' הגדול", אומר הולצברג הרואה בקבר דוד כמו מגדל דוד, קבר רחל והכותל כאחד מסמליה של ירושלים "וכאן הממשלה הקודמת עשתה טעות, יש אנשים לא חכמים שעושים טעויות, ואיפשרו לנוצרים לערוך פולחן פעם בשנה לערוך טקס פולחני. זה דומה לטקס נישואין שבו החתן והכלה חותמים על הסכם שבו תוכל הכלה לבגוד פעם בשנה...".

"אני פונה לשרת המשפטים לבטל את הטקס הזה ואת ההסכם הדבילי הזה", הוא אומר וניגש לסיפור האירוע עצמו, אירוע בו כאמור נכח ואותו תיעד במצלמתו.

"הייתי בדרכי למקום כלשהו ופתאום ראיתי את הרב הרוש מתפלל שם עם חסידיו. ניגש אליו מפקד המרחב ובכבוד רב אמר לו שיש הסכם של הממשלה וחייבים לבצע אותו ומבקשים שיהיה בלי אלימות. הרב הרוש אמר שהוא מוכן להתפנות בשקט בתנאי שהנוצרים יבואו כמו תיירים בלי קטורת ובלי צלבי ענק", מספר הולצברג.

בעקבות בקשת הרב הרוש, הוא מוסיף ומספר, מנע תנ"צ אבי ביטון, האחראי על המקומות הקדושים, מאנשי הכמורה הנוצרים להכניס את הקטורת שהביאו עימם והוריד חלק מהצלבים, "אבל השאירו חלק מהצלבים ועשו פולחן נוצרי בקבר".

מוסיף הולצברג ומספר כי על מנת למנוע את חילול ספרי התורה שבמקום הוציאו אותם אנשי הרב הרוש ממתחם ציון הקבר.

"הרבנים הראשיים של ירושלים צריכים להתעורר ויחד עם הרבנים הראשיים להפסיק את החרפה הזו. הדבר החמור ביותר בעולם הא חילול ה'. הנוצרים אומרים שישו הוא ממשיך דוד המלך, וכשממשלת ישראל נותנת להם אישור לקיים שם טקסי פולחן היא נותנת גושפנקה לטענה הכוזבת שלהם".

עוד מוסיף הולצברג ומעיר כי בתום האירוע כולו "אנשי הישיבה של הרב הרוש אמרו את פיטום הקטורת, ידוע כמונע מגיפות".

בדבריו העיר וציין כי אנשי הרשויות ביצעו מהלך להסחת דעתם של הפעילים במקום כאשר מיקדו את תשומת הלב באירועים אתמול ובכך ביקשו להסית את תשומת הלב מהכוונה האמיתית, לקיים אירוע דתי נוצרי היום במתחם הקבר.

נזכיר כי כבר בשבוע שעבר התראיין יהודה פואה, איש הועד להצלת קבר דוד, ביומן ערוץ 7 וסיפר על מידע שהגיע לועד ולפיו מתכוונים הנוצרים הקתוליים לקיים בציון הקבר טקס פולחן דתי ביום ראשון או שני כחלק מאירועי חג השבועות הנוצרי, ואכן הדברים התרחשו כדבריו.