מיקי זוהר
מיקי זוהרצילום: דוברות הכנסת

ועדת הכנסת בראשות ח"כ דוד ביטן (ליכוד) החליטה שהכנסת תדון בשבוע הבא בהצעה לסדר של ח"כ קארין אלהרר וח"כ איילת נחמיאס ורבין על קריסתה של רשות השידור ואי יישום חוק השידור הציבורי.

ההחלטה התקבלה למרות שנשיאות הכנסת לא אישרה דחיפות לדיון. בכך התקבלה הצעת הפשרה של יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן, שהנושא לא יאושר כדחוף לשבוע זה, אך ידון בשבוע הבא.

מנגד, הוועדה דחתה את ערעורם של ח"כ עיסאווי פריג' וח"כ עאידה תומא סילמאן על החלטת נשיאות הכנסת שלא לאשר בדחיפות דיון בנושא "48 שנים ל-67".

בדיון על דחיפות הדיון על קריסת רשות השידור אמר ח"כ הרב שי פירון (יש עתיד): "מה יותר דחוף משכר של אנשים?".

סגן יו"ר הכנסת, יצחק וקנין (ש"ס) השיב בשם הנשיאות, "אם אתה חושב שזה כל כך דחוף, תן לזה עדיפות כשתשב בנשיאות בשבוע הבא. בכל מקרה הסיעה שלך יכולה לבקש דיון בנושא במכסה שלה. זה לא עניין של קואליציה ואופוזיציה, גם ח"כ נחמן שי ישב בנשיאות והיה שותף להחלטה".

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) ציינה בדיון, כי "אם לא יצא צו אגרה, אי אפשר לשלם משכורות לעובדים ותגמולים ליוצרים. במרץ היה אמור לצאת צו אגרה. היו בחירות ולא הייתה ועדת כלכלה. הכונס הרשמי במצוקה. זה לא עניין פוליטי. זה סופר דחוף".

ח"כ איילת נחמיאס ורבין (עבודה) הוסיפה וטענה, כי "יש משפחות שכבר בימים אלה ממש לא יכולות להתקיים. המדינה התחייבה לקחת על עצמה את כל התחייבויות רשות השידור ועכשיו היא מפרה את ההתחייבות הזו. אסור לנו ככנסת לתת לזה יד".

בדיון על דחיפות הנושא "48 שנים ל-67", שאל ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ), "48 שנים לכיבוש זה לא דחוף? נשיאות הכנסת בונה מציאות וירטואלית. יש מציאות של 48 שנות כיבוש שמשפיעה על כל חלקה בחיים שלנו. אבל בנשיאות מנסים להכתיב מציאות מדומה. פוחדים לקיים דיון למה זה ככה".

ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת), טענה כי "הדחיפות היא כי בשבוע זה מציינים 48 שנים ל-67. הגיעה הזמן שהכנסת תחפש ותמצא דרכים לפתור את הבעיות האקוטיות של המשך כיבוש 48 שנים. עצם זה שיש פער כזה בין איך שאני מתארת את המציאות ואיך שאחרים, זה הקונפליקט".

ח"כ וקנין השיב בשם הנשיאות, כי "בתקופה הזו היינו רק שני סגנים בנשיאות. משבוע הבא יהיה גם ח"כ מהסיעה שלכם בנשיאות. הנשיאות אישרה לחברי סיעה שלכם נושאים אחרים. לעניין הכיבוש – אין לזה שום אחיזה במציאות".

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) טען מנגד, כי "מדובר בנושא שקרי שאין לו שום אחיזה במציאות ואין לו שום חשיבות בסדר היום הציבורי. תעלו נושא איך מקדמים שלום ודו קיום. אין פה שום כיבוש. חזרנו הביתה. מה זה קשור למו"מ? לא יהיו פה שתי מדינות. תשכחו מזה".