מטפל בסוגיה הבעייתית לא פחות מבחינתו - חלוקת התפקידים בליכוד. בנימין נתניהו
מטפל בסוגיה הבעייתית לא פחות מבחינתו - חלוקת התפקידים בליכוד. בנימין נתניהוצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) בפתח ועדת השרים לקידום שילוב אזרחים ממוצא אתיופי כי יש לבחון את הטענה של יחס מפלה מצד רשויות החוק.

"לפני חודש התכנסנו כאן עם נציגי הציבור מקרב אזרחי ישראל שעלו מאתיופיה ושמענו כאן דברים מאוד קשים, שמענו את עומק הכאב, את תחושת ההשפלה שהם חשים ואת המצוקות השונות של הציבור, לרבות צעירי העדה". 

נתניהו הוסיף, "אני הנחיתי להקים ועדה מיוחדת שתהיה ועדה מתמדת שתתכנס כבר עם הקמת הממשלה, כפי שאנחנו עושים, ובאופן סדיר כדי להנחות ביצוע ולעקוב אחר ביצוע בכמה תחומים". 

"הנושאים הללו כוללים את החינוך, את הדיור, את שאלת התעסוקה, תרבות וגם נושאי דת. בתחומים הללו הנחיתי להקים עבודה מסודרת, מאומצת כך אני מקווה, במשרדי הממשלה, בשיתוף נציגי הציבור של יוצאי קהילת אתיופיה, והצעות החלטה בנושאים האלה יוגשו לנו בהקדם. אני רוצה ביצוע מהיר, אני לא רוצה למשוך זמן, אני רוצה שנדון, נקבל החלטות ונצא לדרך".

"ביחס לנושא היום, יש כאן טענה של יחס מפלה מצד רשויות החוק", אמר ראש הממשלה, "קודם כל צריך להבהיר – כולנו מחויבים לציות מוחלט לחוק והאכיפה לא יכולה לעשות אבחנה בין אזרח לאזרח. חוק הוא חוק, אכיפה היא כמובן אכיפה, אבל יש כאן שאלה האם יש צעדים שאנחנו יכולים לעשות כדי לתקן אכיפת יתר, אם כזו אכן קיימת. אני חושב שאנחנו צריכים לקבל תמונה ברורה של המצב ולראות מה משטרת ישראל יכולה לעשות. במידה שיש מה לתקן, אכן נתקן את זה".

"אני חושב שמעבר לכל אלה, יש כאן דבר שאמרתי בכינוס השנתי הנוגע ללב של ציון השנה לנופלים בדרך הנה, נופלי העדה האתיופית, 4,000 במספר. אמרתי שהדבר הנורא ביותר זה הרעיון של גזענות, דבר שנוגד את האתוס של העם היהודי. אנחנו לא יכולים לקבל את זה במדינה היהודית ואנחנו ניאבק בזה, אז מעבר לכל הצעדים השונים שאנחנו נדבר בהם היום, הרעיון שאנחנו נפלה אנשים בגלל צבע עורם ושאנשים יחששו ללכת ברחובות ישראל בגלל צבע עורם, הוא דבר מקומם שאנחנו נתקן אותו, ואנחנו ננחיל כאן גם שינוי תרבותי, לא רק החלטות אדמיניסטרטיביות או אפילו חוקיות. אנחנו רוצים להנחיל שינוי תרבותי שיתנחל בלבם של כל אזרחי ישראל".