חוטובלי בטקס במשרד החוץ
חוטובלי בטקס במשרד החוץצילום: דוברות משרד החוץ

בארגון השמאל הקיצוני "שוברים שתיקה" תוקפים הערב (שלישי) בחריפות את סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, שהורתה לאנשי המשרד לבחון דרכי פעולה נגד תערוכת "שוברים שתיקה" שמתוכננת בציריך שבשוויץ.

"ציפי, לפני שאת מבזבזת את האנרגיות שלך על להטיף לנו מה מותר או אסור להגיד... אולי שכחת שאנחנו אלו שנשלחו לשטחים - לטחון מחסומים, להיכנס לבתים של פלסטינים, לאכוף עוצר, לעצור ילדים ועוד ועוד", נכתב בעמוד הפייסבוק של הארגון.

התערוכה שאמורה להתקיים בציריך תציג תמונות ועדויות מהשירות הצבאי של אנשי "שוברים שתיקה". בארגון מציגים באור שלילי את לוחמי צה''ל ביהודה ושומרון ופעילותם נגד הטרור הערבי. 

"היינו שמחים אם ח"כ חוטובלי, שגריר ישראל בשוויץ, וכל מי שרוצה היו מגיעים להקשיב לנו ולעדויות ולנהל דיון אמיתי על הערכים של המדינה שלנו, במקום לנסות לסתום לנו את הפה באמצעים פחדניים ואלימים ובעיקר לא דמוקרטים", אומרים בארגון.

פעילי השמאל הקיצוני הדגישו כי הם גאים על ההזדמנות להכיר לציבור הבינלאומי "לוחמים לשעבר שאכפת להם מערכים ומזכויות אדם ושפועלים על מנת להביא לצדק ושוויון לנו ולפלסטינים".

"באמת שחבל לנו שארגוני ימין קיצוני... ממשיכים לפגוע בדמוקרטיה הישראלית כשהם מנסים להשתיק אותנו - חיילים ישראלים שממשים את זכותנו, וגם את חובתנו, לספר על מציאות שלצערנו מוסתרת מהציבור.

"יותר מכך, אנחנו מצטערים שגורמים רשמיים בממשלה נותנים יד לקמפיין אנטי-דמוקרטי כזה שלא פוגע רק בארגוני זכויות האדם בישראל, אלא משחיר את פניה של החברה הישראלית בפני העולם'', נמסר מהארגון.