אריה דרעי והרב עמאר
אריה דרעי והרב עמארצילום: פלאש 90

 שר הכלכלה אריה דרעי וצוותו נפגשו אמש (שלישי) עם נשיא לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין והנהלת איגוד לשכות המסחר, ודן עמם במאבק ביוקר המחיה ובסיוע לעסקים קטנים בינוניים.

 בין השאר, שוחחו הצוותים על הצורך בצמצום רגולציה ועידוד עסקים קטנים ובינוניים באזורי העדיפות הלאומיים - בדגש על הפריפריה.

לצד זאת, עסק המפגש במאבק לצמצום יוקר המחיה, עידוד וחיזוק הצמיחה בפריפריה ואתגרי מגזר העסקים הקטנים והבינוניים בישראל. במהלך הפגישה ציין אוריאל לין בחיוב את יוזמת השר דרעי לחוקק חוק שיחייב לשלם בתוך 30 יום לספקי המגזר הציבורי והפרטי כאחד. 

עו"ד אוריאל לין אמר במהלך המפגש כי ״מגזר המסחר והשירותים הוא בית היוצר המרכזי של מקומות העבודה במשק. כיום מגזר המסחר והשירותים מהווה 67% מהתוצר העסקי ו-70% ממבנה התעסוקה במגזר העסקי. בעשור האחרון (2004 – 2014) הוסיף מגזר המסחר והשירותים 617,000 מקומות עבודה למשק (גידול של 59%) לעומת 33,000 מקומות עבודה שנוספו לתעשייה (9%).

השר דרעי אמר במהלך הישיבה, ״אני מתכוון לפעול לחיזוק העסקים הקטנים והבינוניים ולהקלה ברגולציה. ראש הממשלה הקים ועדת שרים מצומצמת שתאבק ברגולציה, אני חבר בה, ובכוונתי להשמיע שם את כל טענותיכם בנוגע לרגולציה.

"אפעל נגד כל ניסיון להכביד על הסקטור העסקי שמפרנס מאות אלפי עסקים ובתי אב״. עוד אמר השר דרעי כי יפעל להמשך הגברת התחרותיות במשק ולהוזלת מחירים.