ישיבת עוד יוסף חי
ישיבת עוד יוסף חיצילום: אלחנן גרונר

ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר שיגרה מכתב לשר הביטחון משה יעלון ובו הזמנה לאירוע החזרה החגיגי שיתקיים מחר (ה') בבית המדרש בישוב.

"אנו שמחים שהפסקת את המעשה של גזל וחילול בית המדרש, שהיווה כתם על מערכת הביטחון כולה", כתבו רבני הישיבה, "אנו קוראים לך להתרכז מכאן ואילך בשליחותך האמיתית - המלחמה באויבי ישראל והקדוש ברוך הוא ישלח ברכה והצלחה לכל הפועלים למען עם ישראל".

עוד נכתב, "אנו שמחים להודיע לך כי למרות ההתנכלויות הנמשכות כלפי הישיבה, החל ממניעת תקציבים וכלה בהפקעת המבנה באלימות – הישיבה מוסיפה להתפתח ולשגשג, ולהשמיע את קול התורה, תורת חיים, לכל יהודי, לעם ישראל ולעולם כולו. חשוב גם להזכיר שאין כל סיבה אמיתית לכך שהישיבה אינה נמצאת במקומה הטבעי, בעיר שכם – בקברו של יוסף הצדיק".

בישיבה מציינים כי שר הביטחון לא הגיב למכתב ששלח אליו נשיא הישיבה הרב יצחק גינזבורג, לאחר תפיסת הישיבה, אולם "חשוב לפנות אל יעלון כיהודי אל יהודי".

בישיבה הוסיפו כי "תפקיד מערכת הביטחון ברמה הלאומית הוא לפעול כמערכת החיסון בגוף האדם, אך כאשר מערכת החיסון חולה היא תוקפת חלקים בריאים בגוף במקום הפולשים המזיקים. כעת, במלוא עשור למבצע הנורא של גירוש יהודים והחרבת בתיהם בגוש קטיף ובצפון השומרון – יש להבריא את מערכת הביטחון".