אורנג'
אורנג'צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

מנכ"ל אורנג' העולמית, סטפן ריצ'ארד, אמר הערב (רביעי) כי הוא מעוניין לנתק את הקשרים עם חברת פרטנר, שמחזיקה ב"אורנג'" ישראל.

לדבריו, אם היה ניתן, הוא היה מנתק את הקשר עם ישראל כבר מחר. "לבצע את המהלך הזה כרוך בסיכון גדול ובקנסות משמעותיים - ועשוי לקחת זמן רב", אמר המנכ"ל בוועידה המתקיימת בקהיר.

נזכיר כי אתמול החליטה התאחדות הסטודנטים בבריטניה להצטרף לארגון BDS הקורא להטיל חרם כלכלי, אקדמי ותרבותי על ישראל.

יו"ר מפלגת "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד, אמר בתגובה כי "מדובר בחוצפה ובצביעות ברמה הגבוהה ביותר. אני לא זוכר שהייתה לו בעיה להרוויח פה כסף ולקבל את מיטב כספי הציבור הישראלי.

מדינת ישראל היא אי של שפיות בתוך השכונה הקשה בעולם ואנחנו בטח לא מוכנים לקבל הטפות מוסר מאירופאים מדושני עונג ומנותקים".

"תופעות החרם המתגברות לאחרונה חייבות לקבל מענה אמיתי מצד ישראל. לצערי המדיניות או יותר נכון אי המדיניות שמוביל ראש הממשלה תגרום לעוד אירועים מהסוג הזה".

לפיד הוסיף כי מחר הוא יצא למסע הסברה בארה"ב שיכלול מפגשים עם מקבלי ההחלטות וארגונים רבים ובסוף החודש הוא יגיע לבריטניה, "במאבק נגד התופעות האלה אין אופוזיציה וקואליציה אבל המלחמה המדינית לא יכולה לחכות עד ששרי הליכוד יריבו ביניהם מי אחראי על מה. אני קורא לממשלת צרפת שמחזיקה בנתח נכבד ממניות החברה להתנער מהאמירות הקשות של מנכל אורנג'".

ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) אמר בעקבות דברי ריצ'ארד כי הנהלת אורנג' העולמית התנתקה מהמציאות, כלשונו. "ההשקעה של חברת אורנג' בחברת פרטנר הישראלית הוכיחה את עצמה מבחינה עסקית. מדובר באמירות קשות אשר נותנות לגיטימציה לגורמים קיצוניים".

פרי הוסיף כי "מדיניותה של ממשלת ישראל ושל העומד בראשה, ממשיכה לפגוע במדינת ישראל ולחזק את אלו הפועלים נגדה. על ממשלת ישראל ליזום תהליך מדיני אזורי, הכולל את מדינות ערב, ולפעול לפתרון שתי המדינות".