העיר העתיקה
העיר העתיקהצילום: קובי פינקלר

הותר לפרסום, כי ג'ון ק'אק'יש, צעיר ערבי כבן 20, תושב העיר העתיקה, הוא החשוד בדקירתם של שני הבחורים שצעדו לכותל המערבי בליל שבועות.

נזכיר, כי בליל שבועות האחרון, בשעה 02:30 לפנות בוקר, נצמד צעיר ערבי לקבוצת בחורי ישיבה שהלכה ברחוב הבד בעיר העתיקה לכיוון הכותל, לתפילת תיקון ליל שבועות, שלף מכיסו סכין, דקר שניים מהם ונמלט מהמקום.

כוחות של מרחב דוד ולוחמי מג"ב שהוזעקו למקום פתחו מיד בסריקות, במקביל לסריקת המצלמות שבוצעו ע"י שוטרי יחידת 'מבט 2000'. מפקד המשמרת ביחידת 'מבט 2000' זיהה בסרטונים את החשוד, דיווח והכווין את הכוחות עד מעצרו של החשוד.

כתוצאה מפיגוע הדקירה נפגעו שני בחורי ישיבה תושבי ירושלים בגילאי 17-16, באורח בינוני וקל.

בחקירתו סיפר ק'אק'יש, כי ביצע את הפיגוע מתוך רצון לפגוע ביהודים.

מהחקירה עולה, כי ק'אק'יש נצפה במצלמות 'מבט 2000' כשהוא מתהלך ברחוב הבד הלוך –חזור במשך כמה דקות. כשהבחין בקבוצת הבחורים ההולכים לכיוון הכותל, נצמד אליהם, שלף את הסכין מכיסו, דקר שניים מהם ונמלט.

תוך כדי מנוסתו זרק ק'אק'יש באחת הסמטאות את מעילו והסכין, אותה רכש יום קודם לכן באחד הדוכנים בשער שכם, וניסה לטשטש ראיות במטרה למנוע את מעצרו. לטענתו ידע כי באזור יש מצלמות ולכן החליף בגדים והתגלח כדי להקשות על השוטרים לאתרו.

בבדיקת עמוד הפייסבוק על שמו אותרו פוסטים אותם פרסם המעודדים עליית ערבים לירושלים, לשחרור הגדה וקריאה להתאחד כדי לשחרר את פלסטין וירושלים.

מפקד מחוז ירושלים ניצב משה (צ'יקו) אדרי שיבח את מקצועיות השוטרים והחוקרים שהביאו למעצר ופענוח המהירים של פיגוע הדקירה.

"המקצועיות של שוטרי מב"ט 2000 הובילה לזיהוי ולמעצר מיידי של החשוד בפיגוע, דבר שסייע רבות לחקירה המקצועית והנחושה של חוקרי ימ"ר ירושלים"

מעצרו של ק'אק'יש הוארך על ידי בית משפט השלום בירושלים עד ליום שני, לצורך הגשת כתב אישום נגדו.