מתאחדים בכנסת
מתאחדים בכנסתצילום: אוראל מגורי

תלמידי המכינה הקדם צבאית אלישע מהישוב נווה צוף הגיעו אתמול (רביעי) לסיור בכנסת במסגרת יום האחדות. מטרת הסיור הייתה להפגיש את תלמידי המכינה עם מגוון דעות בחברה הישראלית.

בתחילת היום נפגשו עם סגן שר הביטחון, ח"כ הרב אלי בן דהן, שענה לשאלות שעלו מתלמידי המכינה. בין השאר סיפר על הרב אליהו זצ"ל שזכה לעבוד איתו מקרוב. ולשאלה בעניין הרב הבית ענה, "הרב אליהו אמר שצריך לבנות בית כנסת בהר הבית"

לאחר מכן התקיים הסיור המסורתי בכנסת במטרה להכיר את תפקידה, הפעילות השוטפת ועד כמה היא משפיעה על חיי היום יום שלנו כחברה.

בהמשך נפגשו עם נעם דומיניץ היועץ לסגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, שפתח לתלמידים צוהר לתפקיד היועץ והעוזר הפרלמנטרי וכן על חשיבותו הגדולה בתפקוד הכנסת.

לסיום נפגשו עם ח"כ עומר בר לב שענה לשאלות התלמידים בנושאים שונים כגון: שירות משמעותי בצה"ל, חברה צודקת, התיישבות ביו"ש ועוד. לשאלת אחד התלמידים הבהיר ח"כ בר לב כי "הוא לא חי בסרט שמחר יבוא שלום" וציין כי לדעתו "אין פתרון לבעיה הפלשתינית, יש תהליך שיכול לקחת עשרות שנים".

יוני קונפורטי, מנכ"ל מכינת אלישע, אמר לתלמידים כי "הרב אלי הוא דוגמא מובהקת לחיבור תורה לחיי המעשה".

בסיום המפגש עם ח"כ בר לב אשר הקים את תנועת "אחריי" אמר, "אמנם אנחנו עסוקים כל הזמן בשירות משמעותי בצה"ל אבל הנקודה, הלא פחות חשובה, היא שגם לאחר השחרור תמשיכו לחיות חיים משמעותיים".

"דווקא ביום האחדות חשוב להכיר ולהיפגש עם דעות שונות ולהבין שלמרות שפעמים רבות הדעות שונות, אחים אנחנו", הוסיף.

עם ח"כ בר לב
עם ח"כ בר לבצילום: אוראל מגורי