אורנג'
אורנג'צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

בישראל פותחים במתקפה דיפלומטית בעקבות דברי מנכ"ל חברת אורנג' העולמית סטפן ריצ'ארד אתמול, לפיהם היה שמח שהמותג שלו לא יפעל בישראל.

מעבר לתגובה הקשה של חברת פרטנר בישראל, פועלת מהבוקר שגרירות ישראל בצרפת בנושא, והשגריר אף פנה לקבל הבהרות מארמון האליזה, ממשרד החוץ בפריז וגם ממשרד הכלכלה המקומי.

השגריר, יוסי גל, הביע בשיחות שקיים את החומרה שישראל מייחסת לדברי מנכ"ל החברה, וביקש מהרשויות בצרפת שלא לשתוק על ההתבטאות ולהגיב לה.

גל אמר בצהריים כי "השגרירות פועלת באופן נמרץ מול כל הגורמים כדי לקבל הבהרות מיידיות לדברים הקשים, ומבהירה את החומרה שאנו מייחסים לנושא".

במקביל פתחו כמה מן הארגונים היהודיים בצרפת בגל מחאה משלהם, וחלקם אף מנסים להוביל מהלך של התנתקות של אזרחים יהודיים במדינה, משירותי החברה.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, קוראת לנשיא צרפת הולנד לפטר לאלתר את מנכ"ל אורנג' העולמית אלא אם יתנצל על דבריו האנטישמיים.

"על רקע האירועים האחרונים החמורים בצרפת, ממשלת צרפת חייבת לשדר אפס סובלנות לאנטישמיות. אני קוראת ליהודי צרפת והעולם להתנתק מחברת אורנג' אלא אם סטפן רשאר יחזור בו מדבריו. הגיע הזמן שיבינו שגם ליהודי העולם ולקולות השפויים שמתנגדים לאנטישמיות ולגזענות, יש כוח.

חשוב לי לציין שאסור שהציבור הישראלי יהפוך את פרטנר לקורבן לאמירה זו. פרטנר היא חברה ישראלית שמעסיקה בארץ אלפי עובדים ואני מחזקת את ידי ההנהלה ועובדיה", אמרה השרה רגב.