השר אריאל בדרום

שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל (הבית היהודי) הממונה על הרשות להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, ממשיך בסיורים בפזורה הבדואית ובפגישות עם ראשיה.

שבוע לאחר הסיור הראשון בשטח הגיע השר אריאל לסיור עבודה נוסף במועצות הבדואיות בנגב בליווי גורמי המקצוע.

שר החקלאות ביקר, בין השאר, במועצות חורה, לקיה, אבו קרינת אל קאסום, נווה מדבר, ערערעה, תל שבע ורהט כאשר במהלך השבועיים הקרובים ייפגש עם ראשי המועצות הנוספות ויקיים ביקורים נוספים עד לגיבוש תוכנית עבודה מוסדרת.

״אני לומד ומקווה מאוד שנקדם את הדברים יחד עם רשות להסדרת הבדואים בנגב ובשיתוף פעולה יחד עם ראשי הרשויות", אמר השר אריאל. ''מה שמגיע לאזרחים מגיע להם בזכות ולא בחסד ואנחנו נקדם את הפזורה והיישובים הקיימים''.

לדברי השר, יש לשלב פיתוח ושיווק מגרשים לאוכלוסיות ויחד עם זאת לתת לבדואים במועצות הנגב את כל השירותים הנלווים, "כגון תרבות פנאי, חינוך, מדרכות וכבישים. קיימנו כבר פגישה עם שר החינוך והמשפטים ונגיע גם לסיור עם השרים הרלוונטיים'', הבטיח. 

"אני מכין הצעה לממשלה שתקצר למגזר הבדואי באופן משמעותי ביותר את הליכי התכנון. אי אפשר להודיע לאנשים שאינם יכולים לגור במקום מסויים בלי להציע להם מקום מאושר ומוכן למעבר״, הסביר שר החקלאות.

ראש מועצת לקיה סאלם אבו עאיש בירך את אריאל בביקורו ואמר כי ״השר רציני מאוד, מבטיח ומקיים בא לעזור. אנחנו נעבוד איתו בשיתוף פעולה. אני מאמין בו ומקווה שנעשה דברים טובים ליישובים הבדואים״.

יהודה בכר, מנכ''ל רשות הבדואים ברך על שיתוף הפעולה בין הרשות למועצות הבדואיות והדגיש כי כניסתו של השר חדש מעוררת תכונה חיובית בשטח. "שיתוף הפעולה בין משרד החקלאות ופיתוח הכפר, רשות הבדואים והרשויות המקומיות הבדואיות בנגב הוא המפתח להצלחה והתקדמות ממשית בעשייה בשטח''.