סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) יוצא נגד ביטול העונש לחייל שאכל כריך עם בשר חזיר במהלך פעילות של יחידתו.

"העניין פה הוא עניין של זהות", הסביר הרב בן דהן. "צה"ל הוא צבא מדינת ישראל, המדינה היהודית היחידה בעולם. פקודות צה"ל ברורות וקובעות שבצבא העם היהודי אוכלים אוכל כשר, חיילים חילוניים, דתיים מסורתיים וחרדים''. 

הרב בן דהן הדגיש כי הפרה של פקודות צה"ל כמו בכל נושא אחר נושאת עימה עונש שניתן על פי שיקול דעתו של המפקד, ועל מפקדיו הבכירים לגבות את מתן העונש.

"זהו מדרון חלקלק", הזהיר סגן שר הביטחון. "היום מזלזלים בפקודות צה"ל מסוג מסוים ומחר מסוג אחר. אסור להסכים לכל סוג שהוא של זלזול בפקודה. מדינת ישראל היא מדינה יהודית שאנו פועלים לחזק את זהותה היהודית ולהגן על אופיים היהודי של מוסדותיה וכך נמשיך לעשות''.

נזכיר כי החייל שהוענש, חייל בודד בקורס מ"כים, אכל כריך עם בשר חזיר במהלך פעילות צבאית. הוא נשפט ונשלח לכלא צבאי ל-11 ימים. בעקבות חשיפת הפרשה על ידי הכתבת הצבאית של "קול ישראל", כרמלה מנשה, בוטל המחבוש והחייל רותק לבסיסו.

בהמשך, בעקבות סערה תקשורתית, בוטל גם הריתוק ודובר צה"ל תא''ל מוטי אלמוז אף התנצל על עצם העמדת החייל לדין. דובר צה''ל כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "בשורה התחתונה, טעינו. בצה״ל נמשיך לשמור על כשרות מחד, אך לא נחטט בכריך של חייל מאידך. קיימים מתחים בחברה הישראלית ויש עמדות ודעות שונות. בצה״ל יש מקום לכולם''.