גמר חידון ההלכה
גמר חידון ההלכהצילום: אפרת ורד​​

ברשת החינוך 'נעם-צביה' נערך השבוע גמר החידון בהלכה בקרב בתי הספר היסודיים "נעם" המשתייכים לרשת ברחבי הארץ. החידון התקיים באולם התרבות ביישוב יד בנימין.

התלמידים למדו "קיצור שלחן ערוך", ספרו של הרב חיים דוד הלוי זצ"ל, כאשר אחת לחודש נערכו מבחנים רשתיים על החומר הנלמד. נציגי המוסדות לחידון ההלכה נבחרו על בסיס ממוצע הציונים הגבוה ביותר לאורך השנה.

בפתח החידון התקיים נאמר פרק תהילים לזכרם של שלושת הנערים החטופים. "היה זה אך טבעי שביום האחדות נציין המסגרת החידון את זכרם של הנערים", סיפר הרב אבי בוגנים, עורך החידון ומרכז הלימוד הרשתי במשך השנה. "עסקנו השנה בין היתר בהלכות תפילה.

"אחד הדברים המיוחדים שעם ישראל כולו עבר בימי הציפייה לשובם של הנערים הי"ד, היה עוצמה של תפילה. והחיבור בין היום המיוחד לחידון היה טבעי ומתבקש".

צילום: אפרת ורד​​
צילום: אפרת ורד​​

במקום הראשון בחידון זכו התלמידים נדב כהן ודרור מימון שייצגו את בית הספר "נעם" בנים ברחובות.​ הזוכות ​תהילה וילק ורחלי כהנא שפירא ייצגו את בית הספר "נעם" בנות מקרית משה בירושלים.

התלמידות סיפרו, כי הן למדו שעות לקראת החידון, בבית הספר ולאחר הלימודים. "ישבנו שעות והשקענו רבות, ואנו שמחות להיות יודעות הלכה ולזכות במקום הראשון".

ראש רשת 'נעם צביה', הרב איתן איזמן, אמר כי "ההלכה היא תמצית התורה שבעל פה, אנו שמחים שאלפי תלמידים ותלמידות הוגים בתורה במשך כל השנה כולה. יודעים ואוהבים הלכה".

מנכ"ל הרשת, ינקי פרידמן, אמר כי "על דגלה של רשת 'נעם-צביה' דגלו של הרב צבי יהודה זצ"ל, האהבה והאמונה כשהם מתחברים עם ההלכה על ידי לימוד הלכה ברמה ובעומק, תוך הכוונה לקיום חיים מלאים של תורה. זהו הבסיס המוצק לבניין אישיותם של תלמידי חכמים ונשים גדולות שיוכלו להוביל בעזרת ה' את הדור הבא".

צילום: אפרת ורד​​
צילום: אפרת ורד​​