שנה עברה מאז זכה בלאט לתמיכה כה גדולה ממדינה שלמה. היה זה בגמר היורוליג, כשמכבי תל אביב פגשה גמר את ריאל מדריד החזקה. 

דווקא בזמן שההחרמות על ישראל הולכות ותופסות תאוצה, יש ייצוג ישראלי בגמר ה-NBA, גמר הכדורסל של הליגה הטובה בעולם.

ושוב מי שנמצא שם וזוכה לתמיכה רחבה בפעם נוספת ממדינה שלמה, הוא המאמן דייויד בלאט, מאמן קבוצת הכדורסל קליבלנד קאבלירס מהליגה הטובה בעולם. 

הלילה (בין חמישי לשישי), פגשו בלאט וקבוצתו את גולדן סטייט באולמה הביתי של היריבה. 

משחק הגמר הוא היסטוריה לא רק עבור בלאט, שלו זו השנה הראשונה כמאמן בליגה, אלא גם עבור המאמן היריב, סטיב קר. בכלל, לפני שחתם בקליבלנד, בלאט אמור היה לשמש כעוזרו של קר בגולדן סטייט. הלילה ניתנה לו אפשרות לגבור על חברו הטוב, קר.

המשחק נפתח מצויין עבור בלאט ושחקניו, כשתוכנית המשחק שלו עבדה היטב. ההגנה עצרה את השחקן המצטיין ב-NBA העונה, סטף קרי, ואת חברו קליי תומפסון, ואילו הכוכב של בלאט לברון ג'יימס להט וקלע מכל מקום. 

גם קיירי אירווינג שסבל מפציעה, עלה לפרקט וקלע היטב כשסיים את המשחק עם 23 נקודות, אך ירד מהפרקט כשהוא סובל מכאבים וככל נראה החמיר את הפציעה ממנה הוא סובל. 

אחרי שהרבע הראשון הסתיים ביתרון 14 לזכות קליבלנד, המקומיים חזרו ולקראת סיומו של הרבע השני הצליחו להפוך את התוצאה ועלו ליתרון 5 נקודות. מי שהחזיר עבור בלאט את היתרון עם הירידה למחצית היו שאמפרט וג'יי אר סמית'.

המחצית השניה הייתה כבר יותר שקולה, כשלברון ג'יימס דואג לצבירת הנקודות של בלאט והחבורה של סטיב קר פועלת יחד בכדי להישאר צמודים.

ברבע הרביעי אפשר היה לראות את החיסרון בערב הקליעה המטורף של לברון ג'יימס. האוויר נגמר לכוכב של בלאט, וזה פספס הזדמנות להכריע את המשחק כשהחטיא זריקה ממש על הבאזר לסיום הזמן החוקי וכשלוח התוצאות הראה שיוויון.  

בהארכה, רק קבוצה אחת הייתה על הפרקט, גולדן סטייט המקומיים. לברון וחבריו נראו מותשים ואת הסל היחידי בהארכה עשו רק בשניות הסיום ממש, כשדייויד בלאט לא תיפקד גם הוא. 

בסיום, קליבלנד מפסידה 108:100. אכזבה גדולה עבור בלאט, שיצטרך לתקן את הרושם במשחק הבא בסדרה.