ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל להציע לחברי מרכז הליכוד הצעת פשרה, לקראת ההצבעה בעוד כשבועיים על שינוי שיטת הבחירות של מועמדי הליכוד לכנסת.

על פי הדיווח ברשת ב', נתניהו יציע שמתפקדי הליכוד יבחרו את הרשימה הארצית של הליכוד ואילו את נציגי המחוזות יבחרו חברי המרכז של המפלגה.

ההצבעה במרכז הליכוד תתקיים בעוד עשרה ימים, היום האחרון שקבע בית המשפט, ולא ביום חמישי הקרוב, כפי שנקבע תחילה.

אמש השתתף ראש הממשלה בכנס פעילי ליכוד בכפר המכביה. והסביר את התנגדותו. "ככל שהגוף הבוחר גדול יותר - כך הבחירה הדמוקרטית טובה יותר", הסביר נתניהו, "יש מפלגות שבהן מנהיג אחד בוחר בפינצטה את חברי הרשימה, אך הבחירה הדמוקרטית טובה יותר".

כנס ראשי סניפים בליכוד

אמש, במקביל לכנס בכפר המכביה התקבצו עשרות ראשי סניפים בליכוד בכנס שהוביל ח"כ דוד אמסלם ויו"ר ההסתדרות הלאומית, יואב שמחי.

לפי הצעתו של ח"כ אמסלם, 3,771 חברי מרכז הליכוד יבחרו את רשימת הליכוד. שאר המתפקדים יבחרו בפריימריז את יו"ר התנועה וראשי הסניפים. ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנגד נחרצות להצעה הזו ומבקש להשאיר את שיטת הפריימריז על כנה.

"ראש הממשלה לטעמי נכנס כאן באין כניסה", אמר ח"כ אמסלם לראשי הסניפים. "השיטה היום היא הכי מושחתת שאני מכיר. אם נספר לציבור מה שקורה בפריימריז עם הכסף הם לא יאמינו ולכן אני סבור שהפריימריז צריך ללכת מהעולם''.

אמסלם הדגיש בכאב כי הנהגת הליכוד התנתקה מהשטח. "היום אין ליכוד, יש לוגו, יש סיעה אבל אין ליכוד. אין מצודה, יש בניין שרובו מושכר. זו לא המצודה והליכוד שאני מכיר".

"רוב חברי הכנסת נבחרים על ידי בן אדם אחד אז שאף אחד לא יטיף לנו מוסר", תקף אמסלם וטען כי "יש למישהו לאינטרס להכפיש את מרכז הליכוד בגלל מניעים אישיים".

"הגיע הזמן שקברניטי המפלגה יגיעו לסניפים ולא רק לאולפנים. חברי המרכז הם הברומטר שלנו ומי כמוהם מבינים ומכירים את השטח שמעניק לנו כבר ארבעה עשורים את הזכות להנהיג את המדינה".

לדברי אמסלם, אין מדובר כאן במאבק אישי נגד יו"ר התנועה וראש הממשלה נתניהו. "מנסים לצייר את המאבק הצודק הזה כמשהו אישי נגד יו"ר התנועה ואני רוצה לומר כאן לכולם, תפסיקו להכפיש ולחפש מריבות מיותרות. לכולנו יש הערכה גדולה לראש הממשלה על תרומתו הגדולה למדינה וגם למפלגה.

"בנושא השיטה הוא טועה ואנחנו כאן כדי לתקן אותו", טען אמסלם. "תראו מה קורה בשבועיים האחרונים: ראש הממשלה מגיע לכנסים, פוגש אנשים, מחליף דעות ומקבל משוב מהשטח. אין לי ספק שהוא נהנה מזה, גם אנחנו. מדובר כאן בטובת התנועה נטו''.