מחשבים מסלול קריירה מחדש..

העידן הטכנולוגי בו אנו חיים ומהפכת המידע אותה אנו חווים במהלך העשורים האחרונים, הובילו בין היתר לשינויים מרחיקי לכת בכל תחומי התעסוקה האפשריים. מקצועות שעד לפני מספר שנים נחשבו למקצועות מבוקשים ומלאי עניין נעלמו ממדורי הדרושים ואת מקומם תפסו מקורות תעסוקה חדשים המבוססים בין היתר על הדרישות המקצועיות של המאה ה-21, כאשר בין יתר הדרישות בולטת הדרישה ליכולת עבודה בסביבה ממוחשבת.

כיום, מרבית מקורות התעסוקה מבוססים על מערכות מחשוב כאלו ואחרות, כאשר בכל תחום מקצועי אליו תפנו תוכלו למצוא תוכנות ומערכות מחשוב מתקדמות המותאמות לו, החל מתוכנות לניהול מוסכים ופנצ'ריות, דרך תוכנות לניהול קשרי לקוחות ומסד נתונים ועד למערכות מחשוב מתקדמות המוטמעות המחשבי הארגון, החברה או התאגיד בו תועסקו.

כפועל יוצא מכך, אחת הדרכים ההכרחיות ביותר לבניית מסלול קריירה במאה ה-21, היא באמצעות הרחבת הידע האישי והמקצועי שלכם בתפעול מערכות מחשוב המותאמות לתחום העיסוק הרלוונטי לכם ולתחום לימודי תעודה אליו אתם פונים. כיום, כבר בשלב הלימודים במחלקות השונות ללימודי מקצוע, תחשפו לכל התוכנות ומערכות המחשוב בהן נעשה שימוש פונקציונאלי בתחומי העיסוק הנלמדים.

העמקת הידע המקצועי לצד הרחבת הידע הכללי

בעולם התעסוקה המודרני, כל עובד נדרש למקסם את יכולותיו המקצועיות ואת כישוריו התעסוקתיים, וכל זאת באמצעות התמדה, חריצות והיכרות מעמיקה עם התחום בו הוא עוסק. אחת הדרכים בהן תוכלו למקסם את הידע המקצועי שלכם היא באמצעות קורסים מקצועיים הקשורים לתחום עיסוקכם וקורסי העשרה בנושאים הקשורים באופן ישיר ועקיף לתחום עיסוקכם. העמקת הידע המקצועי לצד הרחבת הידע הכללי בנושאים שונים הקשורים לתחום עיסוקכם, תאפשר גם לכם לרכוש מיומנויות מקצועיות לצד טיפוח מיומנויות בינאישיות שיתרמו רבות לקידומכם המקצועי והאישי כאחד.

מחשבה דינמית ויצירתית – זה שם המשחק! 

הגידול המשמעותי  במספר הפונים לכל משרה אטרקטיבית פנויה, מאפשרת לכל מעסיק לבחון לעומק את הכישורים המקצועיים והיכולות האישיות העומדות לרשות כל מועמד. כפועל יוצא מכך, בניית מסלול קריירה במאה ה-21, הינו הליך המחייב אתכם להפגין כישורי יצירתיות עוד בשלבים המקדימים של ראיונות העבודה והמבדקים השונים אותם תדרשו לעבור כחלק מהליך בחירת המועמד. כיום, גם בתחומים אלו תוכלו למצוא מידע מקצועי מורחב ברשת האינטרנט או באמצעות סדנאות וקורסים קצרים הנערכים בתחום. זכרו- ידע בכל תחום אפשרי מהווה מקור של כוח במאה ה-21, ואל תהססו לעשות שימוש בכל מקורות המידע העומדים לרשותכם!

טוו לעצמכם רשת של קשרים

על מנת לבסס את מעמדכם המקצועי, מומלץ לפגוש בכמה שיותר קולגות ואנשי מקצוע העוסקים בתחומי העיסוק הזהים לשלכם. כיום באמצעות רשת האינטרנט, תוכלו למנף את רשת הקשרים העסקיים שלכם באמצעו רשתות חברתיות, אתרי נישה מקצועיים, פורומים ועוד.

עשו שימוש מורחב בפלטפורמת הקשרים המוצעת לכם ברשת האינטרנט, ואל תשכחו גם להפגיש בין העולם הווירטואלי לעולם הפיזי בו אתם חיים. קיימו פגישות עם אנשים רלוונטיים לתחום עיסוקכם, שכללו את האופן בו אתם מציגים את עצמכם ברמה המקצועית, פתחו את הכישורים הבינאישיים ואפשרו לקשרים הבינאישיים לקחת חלק בלתי נפרד במסלול הקריירה אותו אתם מנווטים לעצמכם, או כפי שקהלת הטיב לבטא זאת במילים: "שלח לחמך על פני המים כי ברב הימים תמצאנו" (קהלת י"א פסוק א').