ח"כ יצחק הרצוג
ח"כ יצחק הרצוגצילום: יוני קמפינסקי

יו"ר העבודה, יצחק הרצוג, תקף אחר הצהריים (ראשון) בנאום בכנס הרצליה את הקיפאון המדיני, והזהיר מפני האפשרות שבה לא תוקם מדינה פלסטינית ושטחי יו"ש יסופחו.

"תוך כעשור, יהיו הערבים בין הירדן לים לרוב: 52% ערבים ו-48% יהודים. מיעוט יהודי בארץ ישראל", טען הרצוג, "הבית הלאומי של העם היהודי ייהפך לבית הלאומי של העם הפלשתינאי. ואנחנו ששבנו למולדתנו ההיסטורית, נהפך למיעוט במדינתנו שלנו לשעבר, מיעוט שיצטרך להיאבק על חירותו ועל זכויותיו, בדיוק כמו באלפי שנות קיומנו בגולה".

"שוב לא יהיה העם היהודי ככל עם ועם העומד ברשות עצמו במדינתו הריבונית. נהיה, לראשונה מאז 1948, מיעוט של יהודים ברוב ערבי הולך וגדל", קבע הרצוג.

הרצוג התייחס לפעולותיה של הממשלה, "אין לי שום ציפיות ממשלת נתניהו – בנט החדשה שתעשה מעשה כדי למנוע זאת. להיפך : 20 מתוך 30 חברות וחברי הכנסת של הליכוד מתנגדים למדינה פלסטינית. מעטים ביניהם תומכים במדינה פלסטינית".

"סגנית שר החוץ מהליכוד מנהיגי הבית היהודי מצהירים בפה מלא על רצונם לאמץ את האידאולוגיה של השמאל הקיצוני, כלומר, להאיץ את התהליך שבו נהפוך למדינה ערבית יהודית. לספר את השטחים ולתת אזרחות ישראלית מלאה למיליוני פלסטינים. הסיסמא שלהם 'מדינה יהודית על כל השטח', מצלצלת טוב, מצלצלת סקסי, אבל היא שקרית ומוליכת שולל", טען הרצוג.

"בסיסמא זו הם מרמים את עצמם ואת עם ישראל. כי על כל השטח יושבים 6.1 מיליון פלסטינים. מה נעשה איתם? הם יתאדו באוויר?", תהה הרצוג והבהיר, "אני רוצה להיפרד מהפלסטינים. אני רוצה לשמור על מדינה יהודית עם רוב יהודי. אני לא רוצה 61 חברי כנסת פלסטינים בכנסת ישראל. אני לא רוצה ראש ממשלה פלסטיני במדינת ישראל. אני לא רוצה שיחליפו לי את הדגל וההמנון. אני לא רוצה שיחליפו את שם המדינה שלי ל"ישרא-סטין" אני רוצה לשמור על מדינה יהודית".