המשטרה ממליצה: אופניים חשמליים - רק ברישיון

בעקבות התאונות והמאבק הציבורי בעניין ממליץ אגף התנועה במשטרה לדרוש רישיון לרוכבי אופניים חשמליים ורישיון לאופניים עצמם.

שלמה פיוטרקובסקי , כ"א בסיון תשע"ה

אופניים חשמליים. אילוסטרציה
אופניים חשמליים. אילוסטרציה
פלאש 90

אגף התנועה של המשטרה מפרסם הבוקר (שני) המלצות שעשויות לשנות את תרבות הרכיבה על אופניים חשמליים שהתפשטה בישראל בשנים האחרונות.

ההמלצות מתפרסמות בעקבות שורה של תאונות בהם היו מעורבים אופניים חשמליים. הבולטת שבהן היא התאונה בה נהרג בחודש פברואר אנטוניו רעיה, תושב גבעתיים בן 85, שנדרס על-ידי רוכב אופניים בתל אביב. הפוגע לא נתפס עד היום.

באגף התנועה מציינים, כי מאז חקיקת התקנות החדשות בעניין האופניים החשמליים, נתקלה המשטרה בקושי ממשי ביישומן.

הסיבות לקושי היו בעיקר הגיל הצעיר של רוכבי האופניים, הסכנה שבאכיפת ההוראה על הנהיגה בהם רק בכביש מחשש לפגיעת כלי רכב, וכן העדר פיקוח על הכלים עצמם.

עובדה זו הביאה את גורמי המקצוע באגף התנועה, בוחנים, תובעים ואנשי מחקר, לבחון באופן מעמיק את הנושא. בסיום הבחינה החליט ראש אגף התנועה, ניצב ירון בארי, להמליץ בפני משרד התחבורה, על שינוי התקנות הקיימות, כך שיכללו דרישת רישוי הן של הכלי והן של הרוכב.

במשטרה מציינים הבוקר, כי "רק באופן זה ניתן יהיה להתמודד באופן אפקטיבי עם מסוכנות הכלי ולמנוע פגיעות בגוף ובנפש".