יצאת צדיק
יצאת צדיקצילום: ערוץ 2, יח"צ

שלושה "כוכבי" התכנית 'יצאת צדיק' שיצאו במספר עונות "לא צדיקים" לאחר שכביכול תיקנו רכיבים שהיו תקינים בדודי שמש וגבו סכומים מופרזים, נעצרו אתמול (ראשון) על ידי חוקרי פקיד שומה חקירות ת"א.

השלושה נעצרו בחשד כי הם מעלימים הכנסות והוציאו חשבוניות על שמות בדויים במטרה להתחמק ממס.

שלושת העצורים, כולם תושבי חולון, נעצרו בעקבות מידע שהתקבל ביחידת חקירות מס הכנסה ת"א והמרכז, לפיו השלושה מסרבים להוציא ללקוחות חשבוניות או קבלות עבור עבודות אינסטלציה שביצעו.

במסגרת חקירה סמויה שנפתחה בנושא, עלה שמם של השלושה בהקשר של תכנית הטלוויזיה 'יצאת צדיק', בה צולמו בשתי עונות כאשר הם מספקים חשבוניות עם השם "ישראל לבשטיין", כשבפועל מס' ת.ז וטלפון של אחד מהם הם אלו שנרשמו עליהן.

כאמור, אתמול נפתחה חקירה גלויה כנגד החשודים, במהלכה נערכו חיפושים ונתפשו חומרים שונים והחשודים הובאו לחקירה.

אחד מהשלושה הודה כאמור בחקירה כי הוא אותו "ישראל לבשטיין" וכי הצ'קים אותם הוא מקבל מופקדים בחשבונו העסקי בבנק הפועלים. לאחר מכן הוא שינה את גרסתו והחליט לשמור על זכות השתיקה. חשוד נוסף הודה בחקירתו כי אין אדם שקוראים לו ישראל לבשטיין והם עושים שימוש בשם זה על מנת שלא יוכלו לאתרם במידה וירצו לתבוע אותם; על כן, כך עלה מן החקירה, השלושה נוהגים לפרסם את עצמם באמצעות הפצת מגנטים עם שמות בדויים.

לא זאת אף זו, על פי החשד השלושה קיבלו את שכר העבודה במזומן או באמצעות צ'קים אותם פרעו אצל נותני שירותי מטבע (צ'יינג'ים) על מנת להקשות עוד יותר על איתורם. אחד מהשלושה אף מקבל קצבת נכות של 100% מביטוח לאומי בגין אי כושר השתכרות.

מעצרם של שניים מהשלושה הוארך בשלושה ימים על ידי כב' השופטת אפרת בוסני מבית משפט השלום בתל-אביב יפו, כאשר השלישי ממתין לחוות דעת בעניינו.