בנט בשיעור מתמטיקה
בנט בשיעור מתמטיקהצילום: ששון תירם

שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, התייחס הערב (שני) לירי הרקטות מעזה והדגיש כי הלקח החשוב ביותר הוא לא לעקור יותר יישובים בארץ ישראל.

"אנחנו מציינים עשור להתנתקות, וכמו שאמרו חז"ל אבן שזרק טיפש אחד אלף חכמים לא יוציאו", אמר בנט בראיון לערוץ 2 ומתח ביקורת על השמאל. "אותם גאונים שבאים היום בטענות רוצים שנצא גם מיהודה ושומרון. הלקח הוא לא למסור יותר שטחים לאף אחד".

בנוגע למחאת המכנסיים הקצרים בבתי הספר, בה דורשות תלמידות לא להפלות אותן אל מול התלמידים אמר שר החינוך כי הוא "סומך על שיקול הדעת של מנהלי בתי הספר" בכל הקשור ללבוש התלמידים והתלמידות בבתי הספר.

"יש עמדות ברורות במערכת החינוך שצריך להגיע בלבוש מתאים לבית הספר", הוסיף שר החינוך. "יש לי אמון במערכת, ואני מאמין שהמנהלים יקבלו החלטות טובות. זו סמכותו של מנהל בית ספר ויש גבולות. אני סומך עליהם שיקבלו את ההחלטות הנכונות, בתי הספר צריכים להחליט".

יו"ר הבית היהודי הדגיש כי חשוב לו לקדם תכני "מסורת, ציונות ודמוקרטיה" בבתי הספר לא מיהר להבטיח החזרת סיורי התלמידים בחברון, תכנית שבוטלת בתקופתו של הרב שי פירון. "כל דבר אבחן בשיקול דעת ולא אצא בהצהרות, אני במסע הקשבה ולימוד. אני תומך בסיורים בכל רחבי ישראל, נבחן כל תכנית באופן ספציפי".

בנט ברך על המהלך עליו הכריז מוקדם יותר היום עם שר האוצר משה כחלון - הוספת סייעת לגני ילדים בגילאים 3-4. "אני בא לדווח על ביצוע, לא תכניות באוויר. זו בשורה אדירה להורים וילדים".

"החלטתי להתמקד בגילאי 3-4 כי בסוף, בגילאים האלה היחס החם והיכולת ללמד - גם קשר אישי חם - זה דרמטי לכל ימי חייו של הילד", הוסיף השר. "מדובר על 4,300 גני ילדים. חלק מהסייעות הן כבר משלימות כיום, ואנחנו נעמוד בזה בראשון בספטמבר. תהיה סיייעת שנייה בגני הילדים".

בנוגע לצפיפות בכיתות הבטיח בנט כי הנושא נמצא בבדיקה. "לא את כל הבעיות של 67 שנים נפתור בלילה אחד. זה כרוך בעלויות משמעותיות".