טקס יום הזיכרון לזכר 1,434 חללי משטרת ישראל התקיים אמש (שני) במכללה הלאומית לשוטרים בהשתתפות המשפחות השכולות, מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו והשר לביטחון פנים, גלעד ארדן.

משטרת ישראל מתייחדת עם זכרם של 848 שוטרים ושוטרי חובה, 460 חללי משמר הגבול, 26 מתנדבי המשמר האזרחי ו-98 נכי משטרת ישראל אשר מתו מפציעתם.

"לאור מורשתם של הנופלים וערכי הנצח שציוו במותם, אנו מחנכים את דור העתיד של משטרת ישראל", הדגיש המפכ"ל. "הבנים והבנות שנקטפו בטרם עת הותירו שובל אינסופי של בכי ויגון, אך הותירו גם עוגנים חזקים שמשמשים בסיס איתן להצלחתה של משטרת ישראל".

"לצערנו גם השנה ידענו אובדן ונוספו 15 חללים נוספים, האחרון שבהם הוא רס"מ רביע טריף, שנהרג ביום רביעי האחרון בתאונת דרכים, כשהיה בדרכו חזרה ממשמרת. 1434 שמות חקוקים על לוח לבנו. יהי זכרם ברוך".

"שמותיהם של הנופלים מלמדים על אופיה של משטרת ישראל, לאומית, ישראלית שמשרתיה מייצגים את החברה הישראלית כולה על מגוון מגזריה ועדותיה. כולם שימשו קו החזית בהגנה על ביטחונו ושלומו של הציבור", הוסיף המפכ"ל.

השר לביטחון פנים ארדן אמר כי "באולם הזיכרון חקוקים השמות, אבל מאחורי כל שם יש פרק חיים שנגדע לפתע, בעת תפקיד, משמרת או התנדבות, וכולם למען ההגנה על המולדת - יהודים, מוסלמים, בדואים, צ'רקסים ונוצרים. לא נתפשר על ביטחון המדינה, כי זו הצוואה שהותירו הנופלים.

"המאבק בפשיעה החמורה, בשחיתות הציבורית, השמירה על הסדר הציבורי, הלחימה בטרור והמאבק בתאונות הדרכים ימשיכו להוות עיסוקה של המשטרה יום, יום, שעה שעה. בזכותם של הנופלים נמשיך לזקוף קומתנו. תהא נשמתם צרורה בצרור החיים".