אף אחד לא האמין בו, אפילו לא אחרי הניצחון במשחק השני בסדרת גמר ה-NBA. אולי אחרי הניצחון הלילה (בין שלישי לרביעי), אנשים יתחילו לקחת אותו ברצינות.

דייויד בלאט, המאמן הישראלי, הצליח לעשות זאת שוב כשניצח גם את המשחק השלישי בסדרת הגמר מול גולדן סטייט בתוצאה 91:96.

היה זה שוב ניצחון בתוצאה צמודה, לאחר משחק מותח בטירוף, כאשר קליבלנד כבר הייתה ביתרון 20 נקודות אך איבדה אותו.

כמו בשני המשחקים הקודמים בסדרה, גם הפעם סטף קרי, כוכבה של גולדן סטייט  פתח את המשחק בצורה רעה, אך ברבע האחרון התעורר והחל לצלוף. מי שהיה שם עבור בלאט בכדי לשמור על היתרון היה לברון ג'יימס שקלע 40 נקודות ואסף 12 ריבאונדים, וביחד עם משחק הלחימה החסר פשרות של מתיו דבלדובה האוסטרלי שקלע 20 נקודות וסיפק משחק הגנה מדהים, הצליחו השניים לסחוף את בלאט לניצחון.

המשחק היה בשליטה של קליבלנד החל מהרגע הראשון כשבסיום הרבע הראשון, הראה לוח התוצאות 20:24 לזכות קליבלנד המקומית. לאחר רבע נוסף של הגנה חזקה והתקפה תכליתית, שחקניו של בלאט הגדילו את היתרון וירדו להפסקה עם 37:44 לזכותם. 

מסתבר שההצלחה של בלאט במכבי תל אביב בעונה שעברה וגם העונה עם קליבלנד היא אינה מקרית ולא תלויה בשחקן כזה או אחר, אלא זו שיטה של ממש שעוד ילמדו בבתי הספר לכדורסל. ההגנה החזקה והבלתי מתפשרת, הצליחה להוציא את קבוצת ההתקפה הכי טובה בליגה מאיזון כשבמהלך הרבע השלישי הצליחו שחקני גולדן סטייט לקלוע רק 55 נקודות בלבד.

2:51 דקות לסיום הרבע השלישי קליבלנד כבר הוליכה ב-20 הפרש, 48:68, כשניצלה דקות יפות בהתקפה ונהנתה מטירוף ביציעים. אולי זהו היה ההפרש הגדול, אולי זו הייתה העייפות של שחקני קליבלנד בשל הסגל החסר, אבל ברבע הרביעי הייתה קבוצה אחת על הפרקט, גולדן סטייט שמה.

שחקני היריבה של בלאט פתחו את הרבע האחרון בריצת 2:13, סטפן קרי צימק ל-81:80 כשנותרו 2:45 דקות לסיום, אבל אז דלבדובה קלע סל ועבירה בלתי אפשריים תוך כדי שהוא נופל במה שהסתמן כמהלך של המשחק, שעצר את המומנטום של האורחים.

קליבלנד עוד ניסתה לבעוט בדלי כשבדקה האחרונה ביצעה כמה טעויות ואיבודים מיותרים וכמעט איבדה יתרון 83:92 עם 51 שניות לסיום.

קרי קלע שלשה אדירה שצימקה ל-94:91 כשנותרו 17 שניות לסיום, אבל מי שכבר נכווה ברותחין, לברון ג''ימס, כשבמשחק הראשון פספס את האפשרות לנצח את המשחק, הפעם דייק כשקלע 4 זריקות רצופות מקו העונשין ב-27 השניות האחרונות שהבטיחו את הניצחון.

בלאט עולה ליתרון בסדרת הגמר, כששני המשחקים הקרובים יתקיימו גם הן באולמה הביתי של קבוצתו. אם ינצח בשני המשחקים הקרובים בלאט עוד עשוי לסיים את העונה החלומית הזו עם טבעת אליפות של הליגה הטובה בעולם. בינתיים, הסטטיסטיקה וההיסטוריה לטובת בלאט: 31 מתוך 37 הקבוצות שניצחו אותו במצב של 1:1, גם זכו בסופו של דבר באליפות.

קלעו לקליבלנד: לברון ג'יימס 40 נקודות, 12 ריבאונדים ושמונה אסיסטים, דלבדובה 20 נק', סמית' ותומפסון 10 כ"א (הפאוור פורד תומפסון הוסיף גם 13 ריבאונדים), ג'ונס 7, מוזגוב 6, שאמפרט 3.

לגולדן סטייט: קרי 27 נקודות, שישה ריבאונדים ושישה אסיסטים, איגודלה 15, תומפסון 14, לי 11, גרין 7 ו-שבעה ריבאונדים, אזילי 5, ליבינגסטון, ברבוסה ובוגוט 4 כ"א,